Inlägg från: norgesessan |Visa alla inlägg
  • norgesessan

Är bröd som man bakar själv faktiskt 9 ggr billigare än köpt? :-)

det funkar inte på mig hällre, det blir inte gott!! Men jag testar en gång iblant, och om jag får till et gott bröd ska nog jag börja baka lite...fast jättebilligt är det inte...et bröd vi köper går på ca. 18kr......2 gånger billigare blir 9 kr.......4 gånger billigare än 18 blir el 4.50..om jag räknar rätt....billigare än så tvivlar jag på att det blir.....och då räknar jag bara en påse mjöl och resten som ska i....ugnen vet jag inte kostnaden på....

• norgesessan

i bakmaskinen blev det mjukt!!! fast jag tröttnade på det endå...sånna megastora mackor blev det......den är i norge nu....har inte använt den på 4 år ellernåt sånt...ska koll aupp om dom använder den hemma, annars kan ju jag ta den igen.....blev lite sugen faktiskt...

• norgesessan

jag är inte duktig på att ta mindre mjöl.....jag har slutat att göra pepparkaksdeg, vad äckligt hårda dom blir!!!!

• norgesessan

1 paket socker???? vad är det med svenskar och socker/sirap i brödet? Sambon tyckte inte så mycket om det norska brödet, han är van med kakbröd, som jag tycker det är han äter......fast jag saknar det norska brödet...så då får jag testa att baka ibland...men ingen sirap!!!!

• norgesessan

jag får tilbaks min bakmaskin antningen nesta vecka, om pappa tar med den på tåget (tror inte det) eller till jul när vi åker dit...(den står hemma i norge) då blir det hembakat bröd......med havre i......

• norgesessan

min mamma och syster åt dinkelbröd ett tag, hon berättade om jäsningen...jag tror dom jäste over natten......

• norgesessan

jamen, varmt bröd ska man inte äta (har jag hört...gjör det själv endå, for det är som du säger, sååå gott!!) Nybakad, varmt bröd med ost på...mmmmm........

• norgesessan

fast jag har inte smakat på dinkelbröd...bara vanligt bröd....mamma kollade upp vad mjölet kostade her oxo (dom bor i norge) men det var samma pris, tror jag....

Svar på tråden Är bröd som man bakar själv faktiskt 9 ggr billigare än köpt? :-)