Inlägg från: FrökenFreja |Visa alla inlägg
  • FrökenFreja

Hemma eller dagis...? (extremt långt)

Nu har jag ju själv min dotter på dagis, så jag har inte varit i din situation, men måste du ha fem dagar i veckan? Går det inte att ha kanske två dagar i veckan? Det kostar mindre - din son får stimulans av andra barn och du får också mer stimulans för att du kan göra lite andra saker.
    Nu vet ju inte jag hur det fungerar där du bor, men det var det första som slog mig. Då lär det väl kosta mindre också?

• FrökenFreja
    Culete skrev 2009-09-08 12:28:47 följande:
    Tack och vare att ni just tipsade om att inte ha alla dagar, ringde jag dagisen. Det ena, mer flexibla, skulle ta lika mkt betalt oavsett om jag utnyttjade 1 eller 5 dagar/månad... Det andra dagiset som jag inte trodde skulle gå med på det sa att det var helt ok bara det är fasta dagar. För 4 timmar/3 dagar per vecka, med måltid (dom åt tidigare än jag trodde) skulle det bli 190 e/m. Dvs lika mkt som om han skulle gå 3-4 timmar/dag utan måltid.Skall kolla lite närmare på det. Det känns mkt mindre betyngande om han inte går varje dag faktiskt. Men kanske måndag, onsdag och torsdag vore en bra lösning för oss båda. Jag hinner det jag vill, han får lite mer stimulans men samtidigt är han inte borta för ofta/för länge? Vad tror ni? *känner ångesten lätta lite iaf*Tror ni det kan gå, för honom dvs?
    Jag tycker det låter jättebra! Jag menar du är ju fortfarande DU även om du är mamma och din son får lite lekkompisar. Du kommer ju känna dig lugnare och mer tillfreds när ni sedan är tillsammans och då kommer ni ju kunna hitta på massa roliga saker tillsammans!
Svar på tråden Hemma eller dagis...? (extremt långt)