Inlägg från: Hemmaföräldern |Visa alla inlägg
  • Hemmaföräldern

Hemma eller dagis...? (extremt långt)

Du vill starta eget och här i Sverige finns det ju 2-familjssystem att använda då. Då hittar man en annan familj och hjälps åt med barnen.

Kan du inte söka efter en mamma som också ska starta eget och så kan ni hjälpas åt med barnen? Det låter också som om din man inte riktigt inser att hemmaförälder är ett arbete, det tar tid att vara med barnen och hushållsarbetet får man hjälpas åt med.

Jag tycker inte att hemmaförälder är = lekmamma. Det man kan göra är att skapa rutiner och gå på aktiviteter sen ska barnen kunna leka själva en stund. Det är utvecklande för kreativiteten. Man kan sätta igång en lek men leka får de göra själva.

Kan förstå att det kan bli tufft med bara ett barn hemma om nu parkerna är tomma. Du kanske borde starta ett nätverk för Hemmaföräldrar där du bor och försöka hitta andra som är hemma? Kontakta din lokaltidning och be dem skriva något?

Titta gärna in på hemmaforaldrar.se och gå in i samtalsforumet där. Tror att du kan hitta en hel del användbara tips där :)

En länk med hemmatips: www.hemmaforaldrar.se/tips_till_hemmaforaldrar.htm

• Hemmaföräldern

Ha, ha :) Ja det är supersvårt. Men om du läser ditt svar en gång till så ser jag att du ändå är på väg att bestämma dig. Du funderar liksom högt här inne och kommer på svaret på vägen tror jag

Svar på tråden Hemma eller dagis...? (extremt långt)