• Anonym (funderar)

Hur länge håller ägglossningen i sig?=

• Svar på tråden Hur länge håller ägglossningen i sig?=
  • Anonym (funderar)

Oj, råka komma åt enter innan jag hann skriva färdigt.

I söndags eftermiddag så visade ÄL-testet "positivt". Nyss var jag o gjorde cellprov och då sa hon att jag hade ägglossning. Hur länge håller en ägglossningen i sig?

• Almare

Själva ägglossningen är över på knappt ett dygn (från det att ägget släpper tills att det går under). Men ÄL-test visar stegringen av ett hormon INFÖR ägglossning. Så när du får utslag på stickorna betyder det att ägget kommer att släppa inom något/några dygn.

• Cecese

Ägglossningen håller väl bara i sig typ 1 sekund eller vad det nu tar för ägget att lossa. Sen lever ägget max 1 dygn efter det lossat. Ältest visar ju positivt 1-2 dygn innan man har äl och inte när man har det.

• Anonym (funderar)

Barnmorskan sa att jag hade ÄL-flytning nu. Hur länge kan jag bli med barn nu? Min sambo är inte hemma förrän efter klockan fyra.

• Cecese

Älflytningen i sig säger inte så jättemycket, jag kan nämligen ha älflytningar i 3 veckor innan jag har äl och så länge kan ju inte spermierna överleva. Om hon sa att du har äl så beror det troligtvis på mer än bara flytningar, dvs att tappen var antagligen öppen och mjuk. Om du har ägglossning idag så är ägget befruktningsbart max 1 dygn så har du sex idag har du stora chanser att det kan ta sig.

• Anonym (funderar)

Jag hoppas vi hinner ha sex innan "ägglossningen" slutar då. Typiskt att sambon inte kan smita från jobbet tidigare idag. :(

• Utlandssvensk76

Anonym (funderar) skrev 2009-09-08 08:34:32 följande:

Barnmorskan sa att jag hade ÄL-flytning nu. Hur länge kan jag bli med barn nu? Min sambo är inte hemma förrän efter klockan fyra.
    Att pricka in AL flytningar ar tom viktigare an att pricka in exakta dagen for agglossningen enligt www.blimamma.se En del verkar ju ha AL flytningar i en vecka men jag i alla fall (och manga andra) kanner verkligen igen de fertila flytningarna som bara haller i sig 1-2 dagar for mig. Jag marker verkligen skillnaden pa dem och andra flytningar. Att pricka in dem verkar vara jatteviktigt. Mina kommer mest pa eftermiddagen nar jag ar pa jobbet. Hittils har jag inte blivit gravid pa 4 forsok efter att ha pricat in AL, men jag har ocksa en mild grad av PCO sa det kan handa att min AL inte ar nog bra.

Ska inte vara nagra problem med att din sambo kommer hem efetr 16 - lycka till!!
  • Anonym (funderar)

Det lustiga är att jag inte märkt av flytningarna än. Kanske att de precis hade börjat när jag var på gynundersökningen, eller att de började då. Med tanke på att hon var där o greja.. Men än så länge har de inte kommit ut så att jag märker det i trosorna.

Jag räknar ner timmarna tills sambon kommer hem.. :)

Svar på tråden Hur länge håller ägglossningen i sig?=