• Vanillie

Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 2)

Här kan vi som plussade efter IVF i Maj/Juni fortsätta prata... Jag hoppas att ni hittar hit!

Länk till tidigare tråd (fler som nyligen plussat efter IVF?):
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html

Och så länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-232/m46039077.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-01 15:07
    Ny länk till ny medlemslista. Den gamla håller på att gå ut.
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

• Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 2)
  • Vanillie

Jag hoppas ni hittar hit tjejer!!

• Semlan10

Tack Vanillie för ny tråd!

UL idag gick bra Underbart att se att den lill* lever och mår bra! Allt såg ut precis som det skulle. Det gick inte att se vilket kön, men det är ju inte så viktigt. Jag var nyfiken men sambon ville absolut inte veta - kompromissen var att BM skulle skriva ner det på en lapp och sen skulle jag inte berätta för någon alls. Men nu behövde vi inte tänka på det.
    Precis som jag trodde var moderkakan i framvägg, men högt och bra så inga problem där.

På SÖS verkar de ha koll - de ändrade inte BF, storleken sa hon motsvarade 18+2 men jag är 18+4. Men hon sa att man ändrar inte vid ivf och det är ju precis vad ivf-kliniken sa också.

Vanillie, hur gick det med dina småblödningar? När jag gick på toa någon timme efter UL upptäckte jag lite ljusbrun flytning i trosan Man blir ju så nervös av allt sånt. Men BM tryckte ganska ordentligt på magen ett par gånger så det kanske var det?

Grattis till lyckat UL Syssling! Vad bra att du sa ifrån till magklapparen

Snällt av dina föräldrar MissLillis! Det blir onekligen rätt dyrt med alla grejer man ska skaffa.

Vad skönt att ni äntligen fått tid Fru H! Då är det inte långt kvar nu. Och underbart att höra hjärtljud

Jag har också lite som mensvärk av och till, har haft det i 10 dagar nu. Men eftersom bebisen verkar må bra ska det väl inte vara någon fara.

• Vanillie

vera: Grattis till lyckat Rutin-ul!
    Skönt att dom verkade ha koll på att inte flytta ivf:are... Det känns lite konstigt att bli flyttad fast man vet exakt när ägget befruktades och sattes in... Då vet man ju liksom exakt hur många veckor +dagar man varit gravid!
    Jag har bestämt mig för att mest lita på ivf-datumet och inte på UL-datumet! Så får vi se vem som hade rätt sen..

Jo jag har haft småblödning igen nu, men bara precis första toabesöket på morgonen och bara lite ljust rosa så jag intalar mig att allt är bra. Det var ju det på R-UL så jag ska försöka att inte nojja...
    Men jag hoppas verkligen att jag får lyssna på hjärtat hos BM nästa gång!

• Kuddig

Grattis syssling och Vera till lyckade Rutin UL

Jag väntar nervöst...imorgon är det min tur.

• Vanillie

kuddigt: Äntligen är det dags för dig!! Jag ska hålla alla tummar jag har för att allt ska gå bra!! Det kommer kännas fantastiskt efteråt när du fått bevis på att det växer där inne! kram

• Semlan10

Lycka till imorgon Kuddigt!

Glömde berätta, jag var på min första gravidyoga i går, det var jättebra! Jag fick anpassa en del övningar pga av foglossning, men i en del övningar kunde jag verkligen ta i och det kändes bra. Har t.o.m lite träningsvärk i låren idag! Kan varmt rekommendera yoga

• MissLillis

Kul Vera att ultraljudet gick bra.
    Och lycka till imorgon Kuddigt.

Jag hoppas verkligen att de ser könet när jag går, har ju helt ställt in mig på det, men vi får väl se.

Jobbigt med småblödningar, jag skulle nog få en mindre hjärtatack om det hände. Men har ju läst att man kan få det och det inte alls är ovanligt.

Jag har köpt mamma jeans på HM och sedan ett par "snygg byxor", på P & P, få se om det räcker ett tag. Läste i någon annan tråd att Vero moda har mamma kläder också så jag ska gå dit och kolla. Det jag behöver är lite längre linnnen, de jag har är långa men för tajta, så de åker upp på magen, inte skönt eller snyggt.

• Lycka1012

Vera; Grattis till rutin-UL! Och skönt att höra att de har koll på sös

Vanille; Klart du får lyssna på hjärtat nästa besök! Jobbigt med blödningarna, men det är säkert ingen fara alls. Har du ringt din bm och frågat?

MissLillis; Jag köpte mammakläder på Vero Moda i fredags. De hade inte så mycket, men det som fanns var jättefint. Köpte en klänning, en kjol och två toppar. Men jag har för mig att hon sa att det bara är i glashuset (gallerian?) och sickla som har det.

Jag har precis varit hos bm och lyssnat på lilla hjärtat igen! Vilken fantastisk känsla det är! Idag var det 152 slag/min. Jag tror även jag börjat känna lite av mini. Det liksom bubblar till i magen ibland. Och igår när jag hade lagt mig så låg jag med handen på magen och då fick jag en buff Kände den bara på utsidan dock, inte inifrån. Men så kunde det vara sa bm. Coolt

• Fru Orange

Nu har jag också hittat hit ! Tack för den nya tråden Vanillie!

Vera: Vad härligt att allt så bra ut! . Skönt att de inte ändrade tiden, tycker att det där är lite märkligt att de gör det. När vi tittade i vecka 12 sa hon ju att E.T. var lite större men fortfarande inom "normalnivån". Nu är det bara att försöka njuta fullt ut! Själv ska jag prova att gå på vattengympa, ska nog kunna få till det på något vis även om jag måste hålla ihop knäna så mycket som möjligt {#lang_emotions_tongue_out}. Yoga kan jag nog glömma här uppe om jag inte ska prova hemma men det tror jag att jag hoppar över .

Kuddigt: Det kommer att gå jättebra! Tummarna är på plats för dig imorgon .

sol: Då var du ännu senare än mig . Härligt att känna "liten"! Älskar hjärtljuden!!! Vad låg de på förra gången, minns inte (denna hjärna är mer än lovligt gravidförvirrad )?

Jag har fortfarande inte köpt ett enda mammaplagg. Går i makens jättestora mysbyxor på jobbet och de största T-shirtarna jag har lyckats hitta här hemma. Men kanske när jag ska ner till stan på tisdag så ska jag titta efter ett par mammabyxor och någon tröja - kanske jag vill vara lite finare någon gång!

(¯`°?.¸♥Tänk om vi får en liten♥¸.?°´¯)
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 2)