vikt vecka 17?
Hur mycket har ni gått upp i vecka 17?
Hur mycket har ni gått upp i vecka 17?
Är i vecka 17. Tror att jag har gått upp 3 kg.
Det där med vikten är så himla svårt!
Man läser i tidningar, man lyssnar på sköterskan o överallt får man olika svar.!
Vad jag lärt mig nu (4:e graviditeten) är att kroppen avgör! Man får allt man behöver för att orka bära o klara av att bära upp bebismagen!
Man ska absolut tänka på vad man stoppar i sig för annars får man jobba mer efter graviditeten...
Men vare sig man gått upp 5kg eller 3 kg fram till v.17 så tror jag att kroppen styr det där själv. Man får det man saknar/behöver helt enkelt.
Jag har btw gått upp mellan 4-6kg o då har jag tänkt på vad jag stoppat i mig! :)
Jag är i vecka 19 och har gått upp ca 4-5 kg sedan plus. ![]()
Jag hade gått upp 2 kg i vecka 17, har gått upp sammanlagt 4 kg och är i vecka 30 nu.
jag har nu i v 17 gått upp 8 kg. Men jag har inte mått illa alls utan bara varit ashungrig hela tiden. Men nu har det lugnat ner sig och jag har börjat tänka mer på vad jag äter så hoppas jag kan stå still här nu i ett par månader =)
Är i v19 idag och har gått upp 1kg. Jag är orolig över vikten dvs att jag går upp för lite, då jag sist gick upp 9kg och tappade 16kg när jag ammade, blev väldigt mager och när kosten inte hjälpte så sa bm i 6-månaden åt mig att sakta sluta med amningen. Vilket jag gjorde. Gick upp nått kilo men inte till min normalvikt.
Jag vill verkligen gå upp mer nu så jag inte blir ÄNNU smalare denna gången, var verkligen jätte jobbigt, jag grät mot slutet. Men nu är jag ganska nöjd..men som sagt går jag ner lika mycket igen så :( Någon som har tipps? jag följer kostcirkeln och äter lite då och då mellan målen.
gått ner 8 kg sen jag blev gravid....så ligger back...suck...
men kräkts å mått så himla dåligt....borde gått upp runt 3kg säger bm men barnet tar vad den ska ha ändå säger dom å allt ser bra ut på ul den växer som den ska å utveckals som den ska å verkar stark för det sparkas å fejas därinne.
är i v20....väntar en tjej enl ul detta är andra barnet.
förra grav gick jag ner 3kg fram till v 23 sen vände det å vart totalt 16kg så tror det vänder även denna gången så smånigom.
mått lika dåligt båda gångerna å första barnet va en pojke.