Inlägg från: så mycket bättre |Visa alla inlägg
  • så mycket bättre

Jag vill jobba utomhus! Finns mitt drömjobb?

Hästskötare behöver man visserligen inte ha utbildning för men det krävs en hel massa erfarenhet för att man ska bli anställd. Det är inte heller ett liv som är lätt att kombinera med familj då det är sena kvällar, tidiga mornar och nästan alltid likadant på helgerna.

Däremot kan man ju jobba i stall som "allt-i-allo", det är mycket utomhusarbete och även arbetet i stallet är ju väldigt "friskt" och luftigt.

Sen finns det ju också KY-utbildning och liknande för jordbruksutbildning, en utbildning som är bara 1 år och gillar man det man gör så går ju det fort!

• så mycket bättre

Just jordbruksutbildning kan ju ge jobb hos bönder tex.
    Vet faktiskt itne hur bra betalt det är som allt-i-allo, säkert olika från stall till stall.

Hon som jobbade som allt-i-allo på den 4Hgård jag jobbade hade 3 hästar, egen gård, en son som spelade 3 olika sporter, körde med minibuss ca 6 mil tur-och-retur varje dag och var dessutom ensamstående så hon kan inte haft miniminilön iallafall!

Dessutom kan man ju jobba som stallskötare också, alltså inte hästskötare utan ansvarig för in-utsläpp-mockning-fodring osv men det har nog desto sämre lön tyvärr.

Svar på tråden Jag vill jobba utomhus! Finns mitt drömjobb?