Inlägg från: vargaa |Visa alla inlägg
  • vargaa

Jag vill jobba utomhus! Finns mitt drömjobb?

Finns det något arbete som innebär mycket vistelse utomhus, och som inte kräver år av avancerad utbildning? Jag är djur- och naturmänniska och skulle kunna tänka mig det mesta som innebär att man får vara ute - med undantag för industriarbete. Det behöver inte vara välbetalt men helst inte heller underbetalt. Drömmen vore att få sköta om en hel gård med allt vad det innebär - stängsel, kor, grisar, höns, beten... Där det handlar om att underhålla och ta hand om saker och ting. Men jag är eg öppen för det mesta som innebär att man får arbeta i en miljö som är trivsam med frisk luft och rörelse. Sitter på kontor idag och mår så dåligt av det livet.

Hur hittar man ett sånt jobb?

• Svar på tråden Jag vill jobba utomhus! Finns mitt drömjobb?
  • vargaa

Kräver inte dessa jobba en del utbildning?

• vargaa

Jag har familj och kan inte flytta utomlands tyvärr.

Jobba i reservat låter fantastiskt! Hur hittar man ett sånt jobb och vad går det ut på?

• vargaa

Jag sysslar med hästar privat och som sagt krävs en del arbetserfarenhet för att man ska få anställning. Allt-i-allo skulle vara toppen, det är mer den typen av arbete jag är ute efter, men hur mycket tjänar man med ett sånt jobb?

Har kikat lite på utbildningar men blir osäker på vad man kan få tag på för jobb med dem i bagaget?

Svar på tråden Jag vill jobba utomhus! Finns mitt drömjobb?