• MissJen

Trend att skaffa barn?

Ja håller helt med. O verkar va någon trend oxå att skaffa tvåan direkt efter ettan. Så gör alla här i stan känns de som.

• MissJen
    FruHall skrev 2009-09-08 14:44:04 följande:
    Ja precis. Tycker inte dom ska vara för tätt2-3 års mellanrum är nog bra om man ska ha syskon. Då hinner man njuta av den första innan nästa kommer. Barnet blir lite mer medveten om att mamma har syskon i magen. Dom blir lite mer inblandade så att säga. Dom får ta del av allt då..
    Precis. O de flesta skaffar ju tvåan så tätt inpå bara för att få va hemma längre. De tycker ja är fel.
    Ja är ung o har barn. Om ja ska ha en till så blir de efter ja jobbat ett tag o när min son är lite äldre. Han är ett år nu så.
  • MissJen
    BubbelBoom skrev 2009-09-08 14:48:04 följande:
    Tror inte att folk som skaffar barn som unga ser det som en trend, det vore ju fruktansvärt. Såna människor kan köpa sig en liten vovve ist.
    Ja vet en tjej här i stan o hon skaffa barn med världens idiot. Alla vet att han är de. Men hon sket i de för hon skulle verkligen ha barn (bara för att alla andra hade) o inte vänta, även fast hon har hela livet på sig då hon bara är född 88:a
  • MissJen

Ja skulle aldrig kunna strunta i att ta hand om mitt barn. Mår dåligt att bara tänka tanken. Han är verkligen mitt allt o blir så glad av honom =)

• MissJen

Ja så nog är de alltid en "trend" att folk skaffar barn nu för tiden. =/

• MissJen
    Sommarblomma skrev 2009-09-13 10:48:20 följande:
    Meh, jag ska på krogen snart, då jag fyller 18år. Jag är mamma... Och hade jag fyllt 18år 2 månader efter förlossningen så hade jag nog gått endå. Inte en hel natt utan bara 2-3 timmar ungefär.. Nu vet jag att du inte menar alla.. Men bara för att man går på krogen så behöver det ju inte betyda att man kommer att ge upp sitt barn.
    De är väldigt sant. Men sen finns de ju dem som går ut i stort sätt varje helg. Då tycker inte ja de är någon mening med att man skaffar barn om man ändä aldrig är hemma med dem på helgerna utan är ute o festar hela tiden. Någon mer som håller med? =)
Svar på tråden Trend att skaffa barn?