• Anonym (rädd)

Du har eller känner någon med hjärntumör?

Vad hade ni för symtom?
    Hur snabbt förstod ni att något inte stod rätt till?
    När ni förklarade era symtom för läkaren, hur snabbt fick ni en undersökning för hjärntumör?

Börjar på riktigt tro att jag har en hjärntumör. ALLA symtom jag hittat stämmer in på mig. Jag trodde i början att det kunde vara epilepsi, men nu börjar jag tro att det är en tumör. Sen läste jag också att epileptiska anfall/symtom kan vara symtom på just en hjärntumör.

Läkaren ska ringa mig om ca 3v för att informera mig om blodprover jag tog sisst. Jag hoppas så innerligt att mina symtom beror på något ofarligt, som bara nån brist på något i kroppen. Jag tänker iaf berätta om min oro för läkaren och kräva en koll på detta.

• Svar på tråden Du har eller känner någon med hjärntumör?
  • Ceciliaaa

Vet inte så mkt om det men min svärmor har hjärntumör
    och jag hoppas att det inte är något så allvarligt med dig.

Lycka till!

• KlasStures mamma

Min mamma hade hjärntumör och fick epileptiska anfall av den. Hon hade också mycket huvudvärk. MEN det kan vara så himla mycket annat än hjärntumör så vänta på provsvaren innan du börjar oroa dig en massa. Det är svårt att inte oroa sig om man redan har börjat t'nka på det, det vet jag. Men försök invänta provsvaren och se vad de säger. Doktorn vet kanske redan då vad som är fel...

• lövet2

Jag känner några, men det är bara en som jag har koll på symptomen ordentligt med.
    Ca 15-20 år innan hans hjärntumör hittades, så försvann alla barndomsminnen. Ingen tänkte så mycket på det, mer än att alla tyckte det var lite märkligt. Ett halvår innan tumören upptäcktes, så började symptomen rada upp sig.
    Tillfällig blindhet som satt i några minuter. Hände en gång, tror jag.
    Överdriven upprymdhet i någon månad, följt av dysterhet och surhet som höll i sig.
    Personlighetsförändring. Han började stöta på andra kvinnor och skulle köpa lyxbilar.
    Huvudvärk - ganska måttlig först, men för varje vecka blev den lite jobbigare.
    Då han åkte in akut hade han först sett allting upp och ner en stund, och sedan föll han i hop i kramper.

´Cause on the streets you can get hurt!
  • Anonym

Min farfar hade en tumör mella skallbenet och hjärnhinnan, som var godartad men tillslut tog för mycket plats. Symtomen var som skenande alzheimers, inkontinens, allmänt fumlig motorik och nån vecka innan operationen ett krampanfall.

• anitra2012

Jag tycker inte att du ska oroa dig i onödan, vänta på doktorns uttalanden.

Min fasters man hade hjärntumör (en av de värsta som finns). Vet inte hur han hade det mer än huvudvärken, ha aldrig blivit att jag ha frågat hellre. Vet att de opererade för att lätta på trycket.

*stora kramisar*

• Anonym (rädd)

Jag är väldigt nojjig av mig i vanliga fall..och söker hela tiden efter ett svar på vad allt detta kan vara. Läkaren sa till mig sisst att visar inte proven nåting och mina magnesium tabletter inte förbättrar nått så ska dom göra en undersökning på hjärnan. Bara det får mig helnojjig att dom tänker så långt liksom..försöker att inte oroa mig men det är svååårt!!

På den nerologiska undersökningen eller vad det heter så upptäckte dom itne så mycket mer än att jag har inte samma känslen på högerarm och högerben..Också den halven i ansiktet som jag får känselbortfall..suck..

• anitra2012

Det är ju bra att de verkligen kommer att gå i botten vad det är som är galet. Hoppas det löser sig oavsett vad det är för någoting. Mest att veta vad det är, så man ju lättnad på något sätt och kan lättare fokusera sig på sitt då nya "mål".

Min fasters make kämpande in i det sista hans liv gick tyvärr inte att rädda. Men han fick många att få aha-upplevelser/tankeställande, att ändra prioteringar i livet, tänka positivt , verkligen utnyttja tiden på det som man vill, gå ned i tid på jobb osv.

*stora kramisar*

• Anonym (rädd)

Ja det är precis det jag vill..veta vad det är så man kan fokusera sej på det.
    Är det en tumör vill jag veta det nu..vet inte hur jag ska orka vänta i 3v på att få prata med läkaren..Denna oro är fruktansvärd..

• anitra2012

3 veckor känns ju som evigheter, när man vill få reda på någoting. Annars går ju 3 veckor rätt snabbt fram.

*kram*

• madeleinesophie

Anonym (rädd) skrev 2009-09-08 14:51:04 följande:

Vad hade ni för symtom?Hur snabbt förstod ni att något inte stod rätt till?När ni förklarade era symtom för läkaren, hur snabbt fick ni en undersökning för hjärntumör?Börjar på riktigt tro att jag har en hjärntumör. ALLA symtom jag hittat stämmer in på mig. Jag trodde i början att det kunde vara epilepsi, men nu börjar jag tro att det är en tumör. Sen läste jag också att epileptiska anfall/symtom kan vara symtom på just en hjärntumör.Läkaren ska ringa mig om ca 3v för att informera mig om blodprover jag tog sisst. Jag hoppas så innerligt att mina symtom beror på något ofarligt, som bara nån brist på något i kroppen. Jag tänker iaf berätta om min oro för läkaren och kräva en koll på detta.
    har du ofta huvudvärk?
  • Anonym (rädd)

Hej!

Ja jag har huvudvärk varje dag, så fort jag vaknar så får jag huvudvärk.

Mina blodprover jag tog såg normala ut. Fick göra en hjärnrötgen i förrgår. Väntar nu på svar från den. Är supernärvös men jag tror inte det är nått..eller nånstans tror jag, men ändå inte..hmm.

I slutet av nästa vecka ska jag få veta, annars skulle jag ringa och fråga själv.

• Norrtjejjen

Förstår dig TS över din oro. Jag fick veta igår att min lillasyster på 17 år har hjärntumör. Idag får vi veta om den är elakartad osv. Vi alla är jätteoroliga och ledsna. Jag fick bara veta igår att hennes största symptom var huvudvärk så hon kräktes i 3 veckor. Tror även hennes nedstämdhet var ett symtom.
    Hon skickades akut till uppsala lassarett när de hade röntkat henne. Det bore gå väldigt snabbt om det är något farligt. Jag menar hon skickades ju iväg direkt när de upptäckte tumören.

• Anonym (rädd)
    Norrtjejjen skrev 2009-10-14 11:50:56 följande:
    Förstår dig TS över din oro. Jag fick veta igår att min lillasyster på 17 år har hjärntumör. Idag får vi veta om den är elakartad osv. Vi alla är jätteoroliga och ledsna. Jag fick bara veta igår att hennes största symptom var huvudvärk så hon kräktes i 3 veckor. Tror även hennes nedstämdhet var ett symtom. Hon skickades akut till uppsala lassarett när de hade röntkat henne. Det bore gå väldigt snabbt om det är något farligt. Jag menar hon skickades ju iväg direkt när de upptäckte tumören.
    Ursh ursh fy!! Hoppas verkligen det går bra för henne!
    jag fick precis veta att bilderna från röntgen var normala..jag är såååå lättad!! Men nu återstår då bara att hitta anledningen till varför jag mår som jag mår..Läkaren sa att försvinner inte mina symtom ska vi kolla mig för epilepsi..
  • Anonym

hur har det gått för er alla?

• Anonym (123456)

Hej skulle vilja skriva av mig lite..... 19 år gammal tjej

Allt det hela började med att jag fick en underbar liten prinsessa flr 7 månader sedan förlossningen var litte jobbigt och avslutade med sugklocka allt gick bra efter o jag fick komma hem 1 dag efter vilket att jag fick åka med ambulansen till sjukhuset pga av stor blödning fick va kvar under natten o kom sen hem då började min resa med dessa konstiga symtom för var jag o fixa kalas sen kom jag hem o kunde inte varba ner tryck för bröst i 3 dgr o yrsel svettningar vilket gjorde mig livrädd för hjärtinfarkt srn den dagen känner jag mig inte lik som innan förlossningen mina symtom idag är

Hjärtklappning

Tung andnig

Konstig yrsel

Blek i ansiktet

Kalla o blå fötter

Allt känns är dwtta verkligt konstig symtom

Stresskänslig

Känner inte igen mig själv

Dåligt minne

Känner mig allmänt konstigt i kropen

Undrar vad de kan va eller någon sjukdom

Vill komma tilbax till mit gammla jag ????????????

Har samma symtom på ångest och stress depression

Men är orolig för hjärntumör!!!!! Jag är inte lik mighhhh

• nnnnnnnn
    Anonym (123456) skrev 2021-02-08 14:56:14 följande:
    Hej skulle vilja skriva av mig lite..... 19 år gammal tjej

Allt det hela började med att jag fick en underbar liten prinsessa flr 7 månader sedan förlossningen var litte jobbigt och avslutade med sugklocka allt gick bra efter o jag fick komma hem 1 dag efter vilket att jag fick åka med ambulansen till sjukhuset pga av stor blödning fick va kvar under natten o kom sen hem då började min resa med dessa konstiga symtom för var jag o fixa kalas sen kom jag hem o kunde inte varba ner tryck för bröst i 3 dgr o yrsel svettningar vilket gjorde mig livrädd för hjärtinfarkt srn den dagen känner jag mig inte lik som innan förlossningen mina symtom idag är

Hjärtklappning

Tung andnig

Konstig yrsel

Blek i ansiktet

Kalla o blå fötter

Stresskänslig

Känner inte igen mig själv

Dåligt minne

Känner mig allmänt konstigt i kropen

Undrar vad de kan va eller någon sjukdom

Vill komma tilbax till mit gammla jag ????????????

Har samma symtom på ångest och stress depression

Men är orolig för hjärntumör!!!!! Jag är inte lik mighhhh

har du kollat alla järnvärden?

Låter som dåligt med järn, antingen Hb eller ferritin-värdet eller båda i kombination.

• Anonym (123456)

Ja och har järnvärdet på gränsen o äter nifrex pga att jag är gravid igen...men jag är inte lik mig själv så som jag var innan och detta har pågått i 8 månader snart...man blir ju orolig för att hjärntumör sägs ju personlighetsförändring som symtom vid hjärntumör ????

• Anonym (123456)
    nnnnnnnn skrev 2021-02-08 20:04:43 följande:

har du kollat alla järnvärden?

Låter som dåligt med järn, antingen Hb eller ferritin-värdet eller båda i kombination.

har järnvärdet på gränsen o äter nifrex pga att jag är gravid igen...men jag är inte lik mig själv så som jag var innan och detta har pågått i 8 månader snart...man blir ju orolig för att hjärntumör sägs ju personlighetsförändring som symtom vid hjärntumör ????
  • nnnnnnnn
    Anonym (123456) skrev 2021-02-09 00:14:02 följande:
    har järnvärdet på gränsen o äter nifrex pga att jag är gravid igen...men jag är inte lik mig själv så som jag var innan och detta har pågått i 8 månader snart...man blir ju orolig för att hjärntumör sägs ju personlighetsförändring som symtom vid hjärntumör ????
    Då får du väl kontakta vården och utreda det hela.
    Din lista låter för övrigt som något som orsakas av järnbrist.

Hjärtklappning = kan orsakas av järnbrist

Tung andnig= kan orsakas av järnbrist

Konstig yrsel= kan orsakas av järnbrist

Blek i ansiktet= kan orsakas av järnbrist

Kalla o blå fötter= kan orsakas av järnbrist

Stresskänslig= kan orsakas av järnbrist, då tröttheten gör att man är sämre på stress

Känner inte igen mig själv= kan orsakas av järnbrist, trötthet och overklighetskänslor

Dåligt minne= kan orsakas av järnbrist, trötthet

Känner mig allmänt konstigt i kropen= kan orsakas av järnbrist
Svar på tråden Du har eller känner någon med hjärntumör?