-
Du ska ringa och kolla med fk för säkret skull för alla har det vara olika vad de godkänner. Jag och sambon fick tfp samtidigt 1 dag den andra 2 dagarna var 1 ledig enligt schema då då fick bara den andra tfp eftersom du inte kan få det för lediga dagar. Så visst kan båda få tfp samma dagar! men det är under särskilda omständigheter. Men jag är 99% säker på att du inte kan byta ut fp mot tfp för kontrollen men det är inte omöjligt att din man kan få tfp istället men kolla med fk vad de säger.Tottie78 skrev 2009-09-11 09:48:23 följande:Är det någon som kan tala om för mig om jag som fortfarande är mammaledig har rätt att ta ut VAB när vi ska till doktorn i Lund för kontroll. Och får vi ta det sen när han ska in för att opereras? Kan både jag och B ta ut VAB samtidigt. Eller får en ta VAB och en får ta FL? Tacksam för svar av någon som har erfarenhet av detta. :)
-
Pappan kan inte få tfp samtidigt som mamman har fp på samma barn om inte mamman är sjuk eller särskilda omständigheter. Det är inte självklart att pappan får tfp för sjukhusbesöket när mamman har fp, men det är inte omöjligt att få det. Det är så olika var i landet man är verkar det som för vi har diskuterat det här förrut i tråden och för alla har det varit olika.varadis skrev 2009-09-11 17:17:21 följande:Pappan kan ta vab om du tar föräldrarpening.Ni kan inte bägge ta vab samtidigt.Men du kan ta ut vab och inte föräldpening om du vill...men då kan ju ej din man ta vab.
-
IMLVLM... vet hur det är fick i 1½ år tid höra att hans snopp var helt normal, att alla såg olika ut. BVC sköterskan, läkarna på ½ och 1 års kollen barnläkaren på USÖ alla tyckte det var normalt och om det inte rätta till sig så skulle det åtgärdas i tonåren. Inte förrän vi kom till urologen och det räckte med en 10 sekunders titt så fick vi äntligen reda på hur det låg till. Kommer aldrig glömma läkarens kommentar, solklart, sovande op i höst!
-
Jag tyckte de informera bra på urologen och det kommer upp frågor under tiden. Sen snurrade det massor i huvet när man gick därifrån ändå.
Lycka till på måndag och har du frågor när du kommer hem släng ut dem här så kanske vi kan hjälpa dig. Det är ju ganska många som redan gjort op och kan berätta om våra erfarenheter! -
the80girl.. Har han träffat en urolog blir nästa kallelse till operation. I tråd starten finns en länk till en bra sida om hypospadi!
Vi hade inga problem med katetrarna som vår son hade i en vecka efter op så det är inget du behöver oroa dig för, tycker jag!
Efter din beskrivning så tycker jag det verkar som att din son har ungefär som min! Urinröret sitter nästan där det ska, men det var dock platt så de gjorde ett rör av det vid op. Han ska få en op till där de ska fixa förhuden men den op har de skjutit på till han blir 4-5 år. Vår son har också ganska liten snopp men det beror på att förhuden på undersidan sitter fast vi snopproten istället för vid ollonet.
Fråga på om du vill ska försöka svara! -
Efter att hängt med alla trådar så beror det lite på vilket sjukhus man ska opereras vilken ålder de gör det vid. Kim är opererad i Örebro och här ville de göra det innan de blev 2 år.Zebilah skrev 2009-10-06 11:14:36 följande:Jaha oj va sent, varför ska dom operera så sent? Nyfiken
-
TFP får du ta en vecka utan läkar intyg precis som när du själv är sjuk, ni kan även få igenom att vara hemma båda två utan läkarintyg men det är bäst att ha det för det brukar behövas styrkas att båda behövs för att vårda barnet.