• Anonym (Jepp)

Clearblue digit. positivt - negativt hos mvc?

Ja, hur kan det komma sig?

Sex tidigast för 15 dagar sedan.

Testade med Clearblue´s vanliga pluss sticka, fick ett svaaaagt pluss. Men har för mig det var så sist när jag bevisligen sen fick en frisk liten pojke =)
    Men gillar inte riktigt att sitta och försöka analysera dom där strecken så tog ett CB´s digitaltest och det blev ordet Gravid.

Sen var jag på mvc för att dubbelkolla och fråga hur jag ska göra med min medicin - Och där var det negativt! Inte ens ett spår av att bli positivt.
    Kännde mig jätte dum som sa att jag tagit ett som var positivt och på vägen hem köpte jag ett till CB digitalt test och då hade jag ändå inte hållt urinen länge men det blev ordet Gravid där med.

Hur kan det komma sig och vad ska man lita på?
    3 positiva CB varav 2 digitala så det inte kan misstolkas, eller mvc´s sticka?

Svaret är nog givet, vänta och se... Men ändå.. Vad tror ni?

• Svar på tråden Clearblue digit. positivt - negativt hos mvc?
  • Modin

Jag tror att testet hos bm va dåligt.. Testa imon igen och blir de positivt så ring bm igen och gör ett nytt test annars be om ett vul för att vara på den säkra sidan.. Tycker de låter jätte konstigt..

• Galadriel

Jag skulle lita på mina egna. Två CB-digital ljuger liksom inte!! Ring dom igen och berätta läget, du får säkert en tid för inskrivning. BM kanske gjorde något fel när testet togs? Dålig känslighet på testet?

Jag vågar mig på att säga GRATTIS!!

• Anonym (Jepp)

Jag ringde dom och dom sa bara att deras test brukade vara tillförliga... Känns som dom tycker jag är lite av en idiot och att dom inte riktigt tror på mina test.

Men jag har varit gravid förut och använde då CB´s digitaltest och fick Gravid och då gick det vägen. Har aldrig testat hos mvc förut så vet inget om deras test.

Vet inte om jag vill utsätta mig för att sitta där igen och stirra på en blank sticka som en hypokondrisk vilja bli gravid liksom ;)

• Anonym (Jepp)

Alltså jag förstår ju att man kan se fel på plussen och så, och kanske vilja läsa in något som inte finns där. Men med dom digitala jag tog så var det ju svart på vitt. Dom på mvc visste inte ens om vad digitalt test var!

• Vickan I

Men tror helt klart du är gravid. Ta med ett cb-digital till MVC och doppa det ihop med deras test så kan det inte bli några diskussioner. Testet där var säkert dåligt, men annars om det blir neg där igen så kräv ett VUL om ditt test IGEN visar på plus! Grattis vägar jag säga .

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Vickan I
    Anonym (Jepp) skrev 2009-09-08 19:42:20 följande:
    Dom på mvc visste inte ens om vad digitalt test var!
    Men vart går du någonstans {#lang_emotions_surprised}?  MVC som gud glömde eller
    (¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • emeliev

när jag testade mej en gång så sa bm att testet kan visa fel, att det visar neg när det egentligen är pos, inte tvärtom. såå.. GRATTIS!!!

• Galadriel

Om dom förkastar dina digitala test är dom ju på gränsen till dumma i huvudet. Ursäkta, men så många positiva test som du gjort kan ju inte betyda annat än att du är gravid. Gå dit igen och gör som Vickan I förslår, ta med ett digitalt test. Du kan ju ta det hemma på morgonen eftersom resultatet kvarstår ett helt dygn.

• Anonym

clear blue är ofta bättre än de som används på kliniker.

• Galadriel

Nu såg jag att du skrev att dom inte ens visste vad ett digitalt test var!? Helt otroligt.

Svar på tråden Clearblue digit. positivt - negativt hos mvc?