Inlägg från: Anonym (Jepp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jepp)

Clearblue digit. positivt - negativt hos mvc?

Ja, hur kan det komma sig?

Sex tidigast för 15 dagar sedan.

Testade med Clearblue´s vanliga pluss sticka, fick ett svaaaagt pluss. Men har för mig det var så sist när jag bevisligen sen fick en frisk liten pojke =)
    Men gillar inte riktigt att sitta och försöka analysera dom där strecken så tog ett CB´s digitaltest och det blev ordet Gravid.

Sen var jag på mvc för att dubbelkolla och fråga hur jag ska göra med min medicin - Och där var det negativt! Inte ens ett spår av att bli positivt.
    Kännde mig jätte dum som sa att jag tagit ett som var positivt och på vägen hem köpte jag ett till CB digitalt test och då hade jag ändå inte hållt urinen länge men det blev ordet Gravid där med.

Hur kan det komma sig och vad ska man lita på?
    3 positiva CB varav 2 digitala så det inte kan misstolkas, eller mvc´s sticka?

Svaret är nog givet, vänta och se... Men ändå.. Vad tror ni?

• Svar på tråden Clearblue digit. positivt - negativt hos mvc?
  • Anonym (Jepp)

Jag ringde dom och dom sa bara att deras test brukade vara tillförliga... Känns som dom tycker jag är lite av en idiot och att dom inte riktigt tror på mina test.

Men jag har varit gravid förut och använde då CB´s digitaltest och fick Gravid och då gick det vägen. Har aldrig testat hos mvc förut så vet inget om deras test.

Vet inte om jag vill utsätta mig för att sitta där igen och stirra på en blank sticka som en hypokondrisk vilja bli gravid liksom ;)

• Anonym (Jepp)

Alltså jag förstår ju att man kan se fel på plussen och så, och kanske vilja läsa in något som inte finns där. Men med dom digitala jag tog så var det ju svart på vitt. Dom på mvc visste inte ens om vad digitalt test var!

• Anonym (Jepp)

Tack tack, men konstigt nog så spökar det där mvc testet ändå.. Känns liksom inte "på riktigt" efter den resan.

Alltså, jag trodde typ barn nr 2 skulle bli att man var tillbakalutad och typ i vecka 15 "åhh är jag gravid".. Istället så är jag testgalen redan nu!

Nej, jag vågar inte ta med mig ett, tänk om det skulle bli negativt då, jag skulle typ skämmas ihjäl!

Dom tyckte jag skulle komma tillbaks om en vecka "ifall att mensen inte kommit".

• Anonym (Jepp)

Ja, det kan ju vara så att dom har mindre känsliga test där. Dom rekomenderar ju att man testar en vecka efte försenad mens, medans CB´s är gjorda så man kan testa dagar innan.

Jag får se om jag åker dit igen med mina tester, det känns lite pinsamt ändå.

Sen börjar det smyga på mig lite att det kanske är ett tidigt missfall så det är låga nivåer som bara CB snappat upp? Nä, man ska inte fundera så mycket på sånt här.
    Hade jag inte gått på mvc hade jag ju sett mig som gravid.

• Anonym (Jepp)
    kattengustav skrev 2009-09-08 23:03:18 följande:
    Jag var och tog ett test på mvc idag och det visade negativt, men barnmorskan sa till mig att hade jag kvar symtomen om 3-4 veckor så skulle jag testa igen. Sen ringde jag gyn för att jag ville ha ett UL för att kolla så inget var fel i magen, men då sa hon att hade jag fått negativt hos mvc så stämde det, för dom testen var 100% säkra.
    Det går ju aldrig att säga att ett test är 100 % säkert när det blir negtivt för det kan ju diffa så mycket på dagar.

I mitt fall så fick jag ett riktigt bruksanvisningsexempel på pluss på mitt sista Clearblue i morse och efter det åkte jag till en annan MVC och förklarade vad som hänt och först ville hon knappt ta ett test för hon tittade på CB och sa att du är gravid ;) Men sen testade hon (såg ut att vara samma test som på den förra mvc:n) och det blev två streck!!

Fick med mig det hem dessutom med ett grattis =)

Vad som hände igår på mvc vette fan, antingen fel på testet eller att det behövdes ännu en dag på sig för den sortens test.

Jag ska vila i det nu och försöka hålla mig ifrån ultraljud, eftersom jag i min förra graviditet fick "troligen missfall" när jag var på ultraljud för tidigt och dom inte såg något ännu. Det oroar bara upp en i onödan, innan vecka 8 är det ingen idé.

(yodi: Strecket hos mvc blev också svagare än mina CB, men antar att det är för att dom inte är lika känsliga som du var inne på. Nu ska jag försöka släppa det här.)
  • Anonym (Jepp)

Tråkigt att höra du sista anonym, det är jobbigt att inte veta. Kunde inte gyn ge några klartecken?

Jag var hos den gamla mvc idag och testade igen(!)och det blev positivt där med. Kunde inte låta bli, ville liksom ha det bekräftat där också.

Men dom pratade en hel del med mig om missfall tycker jag.. för det kunde tyda på det för att dom tyckte strecket var så svagt... Men å andra sidan kunde det vara tidigt med för att det var ju positivt att det började synas nu.
    Och jag tycker det låter som att det inte är missfall på g eftersom det gick på 2 dagar från att inte synas alls till att bli svagt..
    Dom upprepade dock att det var konstigt för att deras test är lika bra som apotekets! Pyttsan! Mitt apotekspluss har blivit starkare iallafall, starkare än deras test. Tror dom är dåliga test helt enkelt. Eller så är det CB som är för bra ;)

• Anonym (Jepp)

Föressten, sista anonym... Du kanske hade kissat innan hos gyn så det var för lite urin för CB när du sen kom hem?

• Anonym (Jepp)

Det är ju förståss inget bevis för att det går bra hela vägen, men kunde inte riktigt låta bli att köpa ännu ett clearblue och såhär mååånga dagar över mensen njuta av ett starkt starkt pluss =)

Svar på tråden Clearblue digit. positivt - negativt hos mvc?