Sås till lax
Hjälp mig med en god sås till lax.Vad brukar ni ha?
Hjälp mig med en god sås till lax.Vad brukar ni ha?
jag brukar ha cremfraich/gräddfil/turkisk yoghurt eller något av den varianten.. Blanda i senap och honung, och salt o peppar.. ev lite dill... DENNA SÅS E SVINGO, brukar blanda i lite på måfo...
Annars e ju hollandaisesås jättegott till.
Lingon grädde brukar jag ha till annan stekt fisk men det kanske inte passar lika bra till lax, men då blandar man iaf gräddfil med massa lingon....mmmm
Blanda ner litet Sweet chili-sås i creme fraiche. Jättegott!
Beror ju lite på vilken typ av lax du ska ha? Gravad, ugnsbakad, kokt?
Den här såsen passar till t ex ugnsbakad lax: Blanda gräddfil, röd rom, röd lök och lite peppar. En god orange sås
gräddfil m en liten burk icas rom o gör romsås ,blandar i antingen färskt eller frusen dill o gräslök...jag brukar ha i mkt då det e så gott!!!
hackar i en rödlök, lite svartpeppar o salt.
pressa i citron efter smak.
låt stå i kylen en stund
volia..jättemummsigt till lax!!!!!
Mmmmm från att inte ha nån aning om vilken sås jag ska göra fick jag istället beslutsångest ; )
Tack för goda förslag!!!
Vill ha rapport om vilken det blev sen
Mmmm blev också sugen på lax, det får de nog bli idag. Vad äter ni till och hur tillagar du laxen?
Jag kör nog vanlig ungsstekt, men cremefraich/senap/honung såsen
Creme fraiche, röd rom, dill och salt och svartpeppar är en superenkel och god kall sås till!
William o Ronjas mamma skrev 2009-09-09 09:56:59 följande:
Åååå va glad jag blev att du använde mitt tipps...Mmm den är värkligen ljuvlig. O de ingredienserna har man ju typ alltid hemma me
William o Ronjas mamma skrev 2009-09-09 11:22:32 följande: