Anonym (TS) skrev 2009-09-09 10:34:23 följande:
Åh vad skönt att höra era kommentarer, han är verkligen den jag vill leva mitt liv med och skaffa barn med. Älskar han över allt annat och han känner desamma.. De största till varför vi gjorde förra aborten var för att de inte var planerat och vi kände oss inte direkt redo, men vi kände både att vi ville behålla och ändå inte, vi hade inte all tid i världen så tillslut var vi tvungna att komma fram till ett beslut och då kändes det enklare att göra en abort än att vara osäker på barnet. Men vi har sagt att vi ska försöka ställa in oss på att bli föräldrar och se hur vi känner, vi pratar om det som att vi ska behålla vissa stunder, mkt till varför jag tvekar är också för att jag känner att jag vill leva ett liv med min sambo och göra saker bara vi två innan vi skaffar barn, kanske skaffa hus osv före. De är så jag alltid tänkt så när det blir så här oväntat och oplanerat blir man verkligen förvirrad, men jag vet att vi kan skaffa hus och allt ändå men ja de blir bara inte direkt som jag har tänkt att det skulle bli. Men som sagt allt blir inte alltid som man tänkt sig..:) just nu ser jag fram emot och känns som att jag vill behålla.. men ja dessa känslor jag blir tokig! :p
Tror det är farligt att planera för mkt! vi resonerade som sa att min man skulle hinna plugga färdigt. Vi bor i Tyskland och där är det inte det lättaste med barnomrsog men jag kunde plugga halvfart pa distans i Sverige. Svärmor passar henne 3 efermiddagr resterande tid är jag hemma med henne. När Emmie föddes april 2008 bodde vi i en 2:a (funkade utmärkt) vi har först nu köpt en 4:a. Man maste försöka att se fördelarna, visst jag har inte pluggat färdigt men samtidgt kan jag vara hemma mkt med Emmie medan hon är liten. Jag kan jobba mer sen när hon blir lite äldre om jag vill. Sen sa kan man faktiskt göra väldigt mycket även fast man har barn. Det gäller bara att man i förhallandet later den andra göra saker. Jag har varit i London tva ganger utan man och barn. Sen sa är det klart att man kanske inte bara kan dra iväg till Australien för att man känner för det. Det är inte alltid lätt att se fördelarna när man inte har barn eftersom ens känslor för barnet och det man far inte är mätbart och gar att beskriva.
Det ända jag vet är att vi vill ha ett barn till, det finns ett rum och allt och gissa vad jag har inte blivit gravid än. Nä jag hade kört pa.