• Anonym

2 aborter på 3 månader??

Hej, jag har satt mig själv i en väldigt jobbigt situation hoppas någon orkar läsa det här. Jag och min sambo gjorde en kirurgisk abort i graviditetsvecka 12 i juli månad den här sommarn, började direkt med p-piller, åt dom bara några veckor och bytte sen till annat märke eftersom att jag fick jätte ömma slämhinnor och ingen sexlust. Men de dom nya pillrena åt jag inte speciellt länge och gav fort upp med dom eftersom att inget blev bättre, fick dåligt humör osv. Så under en månads tid så slarvade vi ganska rejält med preventivmedel och hade "oturen" att bli gravid DIREKT igen, nu när jag skulle ha fått min mens skulle jag börja med cerazette men har då alltså blivit gravid. Och frågan är nu å VAD ska vi göra? har redan innan sagt att jag gör inte en till abort och min sambo har vart medveten om det, han vill verkligen inte bli pappa och jag vill inte bli mamma men jag kan finna mig i situationen och vissa stunder känns det bra och vissa stunder lite jobbigare, så jag vet inte men vore kanske skönt åh höra någon annans åsikt? dock inga "dumma" kommentarer 'är inte de jag är ute efter..och sen har jag funderat på att om man gör en till abort så tätt inpå den jag just har gjort?..kan de var mer skadligt just för att jag gör dom så nära eller? hoppas verkligen på något svar!!

• Svar på tråden 2 aborter på 3 månader??
  • Anonym

Varför slarvade ni med skydd om ni verkligen inte vill ha barn och du vill inte genom gå en abort till?

• Anonym

Om det nu är så att ingen av er känner att det är "rätt" med barn just nu så tycker jag inte att det är en så bra idé att behålla det, men jag kan samtidigt förstå att en abort inte är en lätt sak att gå igenom, och inte så tätt på den andra.
    Att få barn förändrar verkligen livet, på alla sätt. Det är ju bara du/ni som kan avgöra vad som är bäst för er, men välj inte att behålla det bara för att du inte vill göra en abort till, för mig är det inte rätt anledning. Hur det medicinskt påverkar dig att gör två täta aborter har jag ingen aning om.
    Skulle ni välja att bli föräldrar så är det en fantastisk upplevelse, min dotter är den mest spännande och underbaraste varelse jag vet, och jag kan inte föreställa mig hur det skulle vara att inte ha henne.

Jag vet verkligen inte om du fick något ut av mitt svar, men jag hoppas att det löser sig på bästa sätt.

Lycka till vad du än vill göra!

• Anonym

Om du verkligen inte vill bli mamma och han verklgien inte vill bli pappa, då är det ju abort som gäller. Nu kan du ju göra en medicinsk, och hade jag varit du så hade jag satt in en kopparspiral samtidigt eftersom du är så slarvig.

• Anonym

Anonym (TS) skrev 2009-09-09 09:54:26 följande:

Tack så mkt för svar, det jobbiga är att jag känner vissa stunder att jag vill behålla barnet och tänker att det kommer bli bra och känner mig glad och allt, sen kommer det vissa stunder då jag tänker på annat sätt och de är då jag börjar tänka om jag VERKLIGEN vill skaffa barn nu, är lite rädd för det går ju inte att ändra sig sen direkt. Men gör man en abort så förändras inte livet på samma sätt som med ett barn så känns på ett sätt "lättare" men de är verkligen blandade känslor känner mig väldigt förvirrad just nu.. vi får se hur det blir och hoppas vi kommer fram till ett bra beslut tillsammans!
    Vad var anledningen till aborten sist då? Om de är saker du kan påverka så kanske det kan vara ide att prata med kurator och se om ni kan känna att ni kan ställa om er på att behålla.
  • Anonym

Om du funderar på abort så ska du prata med nån läkare om de medicinska konskevenserna. Det är väldigt tätt inpå. Eftersom det är ett stadigt förhållande skulle jag nog ha behållit barnet. Vi är många här i världen som är oplanerade.

Lycka till!

Svar på tråden 2 aborter på 3 månader??