2 aborter på 3 månader??
Hej, jag har satt mig själv i en väldigt jobbigt situation hoppas någon orkar läsa det här. Jag och min sambo gjorde en kirurgisk abort i graviditetsvecka 12 i juli månad den här sommarn, började direkt med p-piller, åt dom bara några veckor och bytte sen till annat märke eftersom att jag fick jätte ömma slämhinnor och ingen sexlust. Men de dom nya pillrena åt jag inte speciellt länge och gav fort upp med dom eftersom att inget blev bättre, fick dåligt humör osv. Så under en månads tid så slarvade vi ganska rejält med preventivmedel och hade "oturen" att bli gravid DIREKT igen, nu när jag skulle ha fått min mens skulle jag börja med cerazette men har då alltså blivit gravid. Och frågan är nu å VAD ska vi göra? har redan innan sagt att jag gör inte en till abort och min sambo har vart medveten om det, han vill verkligen inte bli pappa och jag vill inte bli mamma men jag kan finna mig i situationen och vissa stunder känns det bra och vissa stunder lite jobbigare, så jag vet inte men vore kanske skönt åh höra någon annans åsikt? dock inga "dumma" kommentarer 'är inte de jag är ute efter..och sen har jag funderat på att om man gör en till abort så tätt inpå den jag just har gjort?..kan de var mer skadligt just för att jag gör dom så nära eller? hoppas verkligen på något svar!!