• SaJo81

Hur länge fick erat barn stanna på neo?

Födde den 3 september tvillingpojkar i vecka 30+1 som nu vårdas på Neonatal på Mölndals sjukhus, dom e små duktiga liv som kom ut ur kuvösen o cpap:en efter bara några timmar=)
    Nu undrar jag ungefär hur länge ni har fått stanna på neo med era barn?
    Hur länge innan småttingarna kom hem???

• Svar på tråden Hur länge fick erat barn stanna på neo?
  • olivia 11

Grattis till tvillingarna!!!

Fick barn v 28 blev utskrivna helt v 35+0. Men det är vääldigt tidigt sa de på Neo.
  • SaJo81

olivia 11 skrev 2009-09-09 10:19:43 följande:

Grattis till tvillingarna!!!
    Fick barn v 28 blev utskrivna helt v 35+0. Men det är vääldigt tidigt sa de på Neo.
    okej okej, tack tack förresten=)
  • allakantralla

Grattis till skruttarna!

Födde i v 36 en liten liten lite pojke och fick stanna på Mölndal i två veckor. De ville att han skulle kunna äta sjäv och att han skulle passera 2000 gram innan vi for hem. Mycket glad och tacksam för den tiden, personalen var helt fantastisk!

Får du/ni vara på neo också, eller är det bara barnen?

• Mannehkunda

Min föddes helt frisk i v.33 och fick komma hem med hemsjukvård efter 12 dagar. Vi blev utskrivna i v. 37 tror jag, amningen skulle funka bara.

• Spicy Women

Jag fick stanna från sista januari till den 24 april. Så det var ett bra tag.

• Dzeljilji

Hej,.
    Fick min flicka i vecka 34+4 och kunde åka hem efter 8 dagar redan. De ville att hon skulle hålla temperaturen själv, andas själv och öka i vikt och allt detta satte hon under dem dagarna så vi fick åka hem och allt funkar jätte bra. Går upp jätte bra i vikt så det känns skönt :)

• Mo2

Grattis, sonen föddes i v 32+0, stannade i 3 veckor på neo trots att han var kärnfrisk och piggelin - däremot fixade han inte amningen så länge sonden satt i - han blev nöjd med mat i magen och struntade i amningen. Egentligen skulle vi fått vänta med att åka hem tills sonden togs bort, men han var så envis så vi fick åka hem ändå... Fick hemsjukvård några veckor efter det för att kolla vikter mm...

• GirlieGirl

Jag fick vår son vecka 35+0 och fick stanna en vecka men han vägde 2386 när han föddes.

• SaJo81

tack alla för svaren=)
    just nu e d bara pojkarna som får vara på neo, finns tyvärr ingen plats för oss, det gör jäkligt ont i mammas hjärta när ja åker hem på kvällen=(
    Förhoppningsvis lär dom sig det där med amningen fort o växer lite så får dom komma hem snart!!!

Svar på tråden Hur länge fick erat barn stanna på neo?