• jopa

när börjar man med mössa till hösten?

Min son är 8 ½ månad o just nu har han keps på sig när vi är ute.
    när börjar du med mössa på ditt barn, vid vilka grader ungefär? o då menar jag en tunnare mössa, alltså inte vintermössa.

• Svar på tråden när börjar man med mössa till hösten?
  • KirunaMalin83

Bor i norra norr och vi har haft mössa hela sommaren på vår nya familjemedlem som kom i maj.. beror nog mycket på vart man bor i vårt avlånga land..

• Love5

Jag har oftast en tunn mössa på min 6 månaders. Om det inte är en riktigt varm dag med temperatur runt 18 grader. Bor i Uppland.

• MillanB

Båda min barn har tunna mössor på sig. Dom är 4 år och 6 mån. Även om solen skinner så är det höst ute o det blåser lite till o från. Däremot så har dom inte nån jättetjock jacka elr nåt sånt på sig än. Vi bor i mellansverige.

• alvaereva

igår var det 24 grader här så vi har inte börjat med mössa än. inte jacka heller. min dotter är strax två år.

• MammaMiia88

blekinge här..vissa dagar e de kallt ute nu o vissa varmt..när de e svalare får mina barn ha mössa, en tunn mössa då. o när de e varmare har dom keps

2007-12-06 och 2009-05-17
  • någon speciell

Norrköping - Vi kör redan med tunn mössa och har gjort det ganska länge. Skyddar ju inte bara mot kyla utan även mot blåst. Men vi föräldrar vet ju bäst, så gå på din magkänsla och sätt på mössa när du tycker det känns bäst! =)

• Viggo 090730

Jag har mössa på min lillkille på 6veckor nu! Men känner jag att han blir för varm så tar jag av den.. Men jag tycker det redan börjar bli lite kyligt.. Och för småttingar är det nog kallare...

♥ (¯`°?.¸ ♥ Mamma till Viggo 090730 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Kicki

Vi bor i Värmland. Jag har mössa på min 6 månaders och min 5 åring har fått mössa på sig till dagis de dagar vädret vart lite sämre.

• Catbride

Min son är 7,5 månad och har mössa på sig ute. Det har han i stort sett jämt! På sommaren har han haft solhatt eller keps (gärna med lappar ner över öronen för att skydda mot blåst), och nu har "höstmössan" åkt fram.
    Jag är nogrannare med mössa än med jacka, då min kära pappa alltid sagt till oss att "90% av värmen går ut genom huvvet".
    Jag har själv känsliga öron och får lätt ont i öronen av blåst, så det vill jag skydda lillen ifrån.

Men jag är en "manisk möss-mamma" så man gör ju som man själv vill och känner. Här har det varit rätt varmt senaste dagarna (19-22 grader) men blåsigt - då har mössan varit på.

• Norrskenet

Har haft tunn mössa på sonen nästan hela sommaren, förutom när det var som varmast o han låg i vagnen... Bor i norra Norrland. Nu har jag tom. en lite tjockare "höstmössa" på o det verkar lagom, han blir inte svettig i vagnen o det blåser mycket här nu!

• Norrskenet

Glömde säga att han är 9 mån o har inte haft keps på honom alls, utan mössa då jag helst vill skydda öronen från blåst, då han redan haft 2 öroninflammationer...

Svar på tråden när börjar man med mössa till hösten?