• ThereseK

Hur lyckas ni andra ha så fint o fräscht i badrummet? (handfat o toa)

Fattar inte, hur jag än städar o gnor i badrummet så e det alltid dammigt =(

Särskilt handfatet o toan blir dammiga p en gång.. Minst två gånger i veckan står jag me skurmedlet o torkar handfat för qatt det ska va rent o sköljer ofta av me vatten också..

Fattar inte, känns som alla andra har blänkande handfat för jämnan, o frågar man så säger de förvånat att det typ aldrig städar i badrummet..

Tips??

• Svar på tråden Hur lyckas ni andra ha så fint o fräscht i badrummet? (handfat o toa)
  • lia76

Toaletten tvättar jag varje dag, likaså handfatet.

Sen har ju vissa dammigare än andra

Om du möter någon som beter sej som ett svin, har h*n troligtvis drabbats av svininfluensan!
  • Lillfjompa

Puffar!

Detta undrara jag cokså. Ja menar av ala handukar blir det ju massa damm .. Har dom allt i skåp eller ;D ?

• blinkalilla

Har också undrat samma sak.
    Har däremot märkt att när jag använder torktumlaren blir det dammigare än vanligt.

• Indillia

Jag städar varje dag ibland men det är ändå dammigt. Suck.

• ThereseK

jag hänger tvätten i badrummet, har ju torkskåpet där..

Men hade dammigt även innan vi hade torkskåpet o jag inte hängde tvätt i badrummet..

• Smurfan JM

Fast man behöver ju inte stå med skurmedel för att få bort damm osv. Att torka av med (ev fuktad) trasa/liknande bara funkar ju utmärkt (jag använder "hand-handuken" som hänger vid handfatet, innan den läggs i tvätten)...

• maximum

Om man polerar porslinet med bilpolisch så får det en viss smutsavvisande yta.

• LabLover

Jag blaskar av handfatet nästan varje dag. Ofta bara med vatten och eller lite papper just för att få bort damm, ev. hår och smink och annat skräp.

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • Mamsie

städar o städar...

Njeh, jag tar ett svep med handen när jag ändå tvättar mig för att få bort dammet.
    Emellanåt tar jag:
    En diskborste (som hänger under handfatet) som funkar fint "nere i" handfatet för att få bort tvålrester mm runt avloppet.
    En mirakeltrasa att torka av med, antingen torr eller fuktad. (den åker naturligtvis i tvätten efter några dagar).

Toastolen får ett svep med rent dasspapper så det värsta dammet går bort men visst åker jag på att torka bort kiss dagligen och städa/skura toastolen då och då.

Totalt sett går det alltså inte åt mycket tid eller jobb på att hålla det någorlunda - bara man tar lite då och då i förbifarten.

(ps. resten av hemmet sköter nog maken bättre än jag )

Svar på tråden Hur lyckas ni andra ha så fint o fräscht i badrummet? (handfat o toa)