• Linda1976

100+?????? Del 4

Då kopierar jag in mitt senaste inlägg på gamla tråden, ifall inte alla läser ikapp på den! Jag tycker själv att jag tänkt till duktigt!

Hejhej! Mattips jag vill dela med mig av:

Jag är inget fan av grovt bröd, men det är ju sååå nyttigt. Maken köpt hem Polarkraft extrem och existens (piffiga namn ) från Polarbröd igår, och de var riktigt goda. Innehåller bara 170 resp 200 kcal / 100 gram. (De flesta andra bröd innehåller 250-270 kcal/100 gram)

Milkshake gjord på frusen naturdiet choklad, och iskall banan och lite minimjölk. MUMS!

Provivas nya mjölkdryck m extra kalcium, jättegod och bara 40 kcal/dl. Smakar lite som tysk mjölk, som jag gillar

Yoggi mini utan vanligt socker, bara 35 kcal/dl. Vanlig lättyoggi m massa socker innehåller typ 60-65 kcal/dl!!!

Naturdiets nya "bar" - Karamell, ät den och du behöver aldrig mer äta mars eller japp!

Akut chokladbehov: varm choklad på minimjölk, canderel och nån tesked kakao. BLir ca 100 kcal i en stooor mugg.

Akut chipsbehov: Potatisklyftor i ugn med en massa pommeskrydda på.

Smygvägde mig imorse, och det var TRE hg mer än i måndags, shit. jag som varit 100 % duktig bortsett från lite chips&kex i tisdags. Och bröllop på lördag, ska nog sy igen munnen innan jag går

• Linda1976

Hejhej! Uppdaterar inte, eftersom det inte hänt nåt. Jo, upp ett hg, men eftersom vi var på bröllop i lördags (MED 10000-tals kcal!!) så ignorerar jag det hg:ot tills vidare, om det inte verkar bestående.... En magisk måndag, och på det igen!

• Linda1976

Endoriana: Jag är med på Viktklubben på aftonbladet, det kanske är där kcalräkningen kommer in. Jag ska enl Viktklubben äta 1550 kcal, och det är inte det lättaste. Jag har skippat lätt&lagom på brödet, för har jag det på 3 mackor, så är det typ 70 kcal, bara det....

• Linda1976

Det var i förra tråden, den som är stängd för svar!

• Linda1976

På alla fpk står det kcalinnehåll / 100 gram. Lägg ihop alla ingredienserna, och skiva upp det färdiga brödet, dela det totala kcalinnehållet med antal skivor.

• Linda1976

Vet inte om jag förstår hur du menar, men vi gör ett enkelt recept, som inte stämmer rent mängdmässigt eller kcalmässigt, men så att du fattar hur jag menar:

200 gram mjöl: 600 kcal
    2 dl mjölk:100 kcal
    1 msk sirap: 50 kcal
    50 gram smör: 200 kcal

Totalt blir detta 950 kcal, Säg att du gör ett bröd (väldigt äckligt, men ändå )av detta och delar det i 4 bitar/bullar. Då delar du 950 / 4, dvs 238 kcal per bulle. Delar du sen bullen i 2 så blir det ju 119 kcal/ halva, Hänger du med?

• Linda1976

Det där var bara ett påhittat recept, den som bakar det på riktigt blir nog väääldigt besviken

• Linda1976

Hallå girls! Smygvägde mig mig idag! (Big nono!!) och var faktiskt nere på 97,7!! Men som sagt, det räknas inte! Det som räknas är nästa måndags vägning, och mycket kan hända tills dess!
    Min man var på Maxi igår och storhandlade. Hade med sig 70%ig mörk choklad med sig, och sa andäktigt "Detta får du bara äta när du är så sugen att du håller på att dö"... Chokladen har funnits hemma i 13 timmar och än har jag inte rört den!!

• Linda1976

Vem var det som sa att det i en Nutrilettbar är lika många kcal som i en chokladkaka? Njae.... I en Nutrilettbar är det ca 210 kcal och i en 100 grams chokladbit (typ Marabou) är det 560 kcal. Dessutom så får man ju en massa näring och liiite fett i en Nutrilett, och det kan man ju inte säga om chokladen precis

• Linda1976

Jaha, sorry! Men nu vet du skillnaden iaf! Har du testat Naturdiet bar "Karamell" och Nutriletts Karamell/toffie. Smaskiga som bara den!

Svar på tråden 100+?????? Del 4