• Silverkatten06

Kan man hitta ett "okvalificerat" jobb som ger 25000/mån?

Vill så gärna byta jobb. Trivs inte alls med det jag gör längre och vill göra nåt helt annat. Men vad? Jag har ju liksom bara erfarenhet av detta och kan inte gå ner allt för mycket i lön. Finns det överhuvudtaget "okvalificerade" jobb som ger en månadslön på 25000?

• Svar på tråden Kan man hitta ett "okvalificerat" jobb som ger 25000/mån?
  • Tecken

Kan du tänka dig att jobba obekväma tider?

• maria 84

Menar du att du vill få ut 25000 eller att lönen ska ligga typ där?

• Silverkatten06
    Tecken skrev 2009-09-09 17:43:19 följande:
    Kan du tänka dig att jobba obekväma tider?
    Ja, det kan jag absolut göra!
  • Silverkatten06

maria 84 skrev 2009-09-09 17:47:47 följande:

Menar du att du vill få ut 25000 eller att lönen ska ligga typ där?
    Menade brutto, alltså före skatt. Men känner du till ett okvalificerat jobb som ger 25000 netto så inte mig emot
  • LJ2

jag e nästan där iaf.. har alldels några kr under 24000 innan skatt...
    o det är bara prov på 6 mån, upplärd på stället, sen samma lön som alla andra..
    har varit anställd i 5 år nu, dock mammaledig oxå =)

* 3 underbara busfrön *
  • Silverkatten06
    LJ2 skrev 2009-09-09 17:51:04 följande:
    jag e nästan där iaf.. har alldels några kr under 24000 innan skatt... o det är bara prov på 6 mån, upplärd på stället, sen samma lön som alla andra.. har varit anställd i 5 år nu, dock mammaledig oxå =)
    Vad jobbar du som?
  • LJ2

jag packar korv o prismärker i en mindre fabrik =)
    inget kvalificerat jobb alls, men det ger mig en bra inkomnst åt min familj =)
    bra tider, bra lön, bra förmåner o dagarna går snabbt.. =)

* 3 underbara busfrön *
  • Cornellia

Inom industrin är väl det ingen omöjlighet. När jag sommarjobbade på sandvik fick jag ut ungefär 20-23.

• drömhus

personliga assistenter med mkt ob får väl ut en hel del men jag betvivlar på att deras grundlön är 25000kr. men det beror på om du hellre lever bra nu, än sen (pension).

• Ekstrumpa

Jag har en lön på strax över 22.000 och jobbar med IT-support. Har ingen tidigare utbildning inom detta område. Dessutom inga obekväma arbetstider vilket jag uppskattar väldigt mycket!

• Houston Dogg

Kan du tänka dig att jobba med djur?

Det lustiga (eller tragiska) är att jag har universitetsutbildning inom annat område men där finns inga jobb, som djurskötare har jag ingen utbildning.

Bra arbetstider (7-16) men vissa helger brukar ingå. Jag får 25000 innan skatt men jag har ganska lång erfarenhet, lite lägre lön får man nog räkna med de första åren.

• Kjell2

En del tunga, skitiga jobb med dåliga arbetstider kan ge bra betalt
    Sopgubbe
    Vissa industrijobb inom t ex montering
    Industrisanering

Sen tror jag att om du drar iväg med försvarets utlandsstyrkan går det att få ihop en del pengar.

• maria 84
    Silverkatten06 skrev 2009-09-09 17:48:52 följande:
    maria 84 skrev 2009-09-09 17:47:47 följande:
    Menade brutto, alltså före skatt. Men känner du till ett okvalificerat jobb som ger 25000 netto så inte mig emot
    Haha, nä, tyvärr känner inte till nåt sånt, då hade jag nog sökt det själv tror jag jag jobbar på industri, monterar kök, helt okej tycker jag. Har bra arbetskamrater och helt okej chefer, vilket gör mycket. men det är ju såklart olika vart man jobbar. min lön är 23800, får ut runt 17500, vi ska börja skifta nu snart så då blir det väl mer men vet inte hur mycke.
Svar på tråden Kan man hitta ett "okvalificerat" jobb som ger 25000/mån?