Vad är ni sugna på???
Är gravid i v10 och sitter här i soffan och är så sugen på...på..... jag vet inte vad.

Är gravid i v10 och sitter här i soffan och är så sugen på...på..... jag vet inte vad.
Jag är också nyfiken! =)
Kom igen behöver inspiration...
Jag var sjukt sugen på barnmat.. Spagetti o köttfärssåsen då.. Och spaghettiringar i tomatsås! =)
mina arbetskamrater uppmärksammade mig på att jag äter en jäääkla massa creme fraiche till maten, jag behöver nog kalcium. I v 10 var jag nog sugen på ostkaka om jag minns rätt. Sen har sura godisar också varit populära ett tag. Men nu är det bara creme fraiche, minst en burk till varje måltid, förutom frukost då.
Kebabtallrik och rostmackor med ost och marmelad är det jag bara måste ha om jag blir sugen på nått. Dock inte tillsammans! :)
Oj jag är sugen på ALLT.. ena dagen salt andra surt...Nu är jag beroende av nektariner(hårda omogna) och gröna sura äpplen med salt på...Kan trycka i mig en hel korg nektariner och lika mkt äpplen...Igår var jag sugen på kebab med bröd..Åkte en bra bit för att få just det.
just nu är jag sugen på souercream (stavas?) onion chips har ätit lite godis och blää mår illa av det söta...
Jag är sugen på sura äpplen och pepperoni. Inte samtidigt dock.
Mjölkchoklad
Mmmm.. just nu blev jag sugen på allt möjligt onyttigt. Pepsi, choklad, diverse annat godis.. *dreggel*
Jag är i vecka 35 och har under hela min grav varit extremt sugen på Cola och godis :) och är det fortfarande.
APELSINER, är ju det godaste som finns just nu ;)
Denna veckan har jag varit såå sugen på morotskaka så det ska jag baka en ikväll. Är ju ändå fredag liksom. För några veckor sedan var det äppelpaj. Jag tror att det är kanelen som suktar av någon anledning.
(Är i vecka 27)
Är i v9 nu å känner inget extra sug efter något, men alla behöver inte göra det heller väl? Sitter varje dag och väntar på att jag vill ha nå spec men icke. Snarare så att jag inte är sugen på nå alls ist... *trist*
Under mina två tidigare graviditeter har jag varit besatt av clementiner... kunde äta 2-3kg om dagen! Denna gången (än iaf) har jag verkligen ingen aptit alls... känner mig sugen men kan bara inte komma på vad .... det är super irirterande.
Just nu gäller lösgodis, avocado, sushi och ost, fast inte i kombination, hahaha =)
Alla känner inte sug. Jag har inte börjat känna sug för än ganska nyligt och jag är i vecka 25 nu. Så ni hinner tjejer tro mig! Och det är verkligen inge kul när man blir sugen på något som man inte har hemma och alla affärer har stängt. Då vill man bara gråta :)
Jag var sjukt sugen på apelsiner! Och nån kort period var det chokladglass så jag köpte stor pack för jag var såå sugen. Åt det bara en gång sen var det suget borta haha :P
I början ville jag bara ha färska, krispiga saker, typ grönsaker och frukt. Räkor gick an också, men all uppvärmd mat (speciellt typ gårdagens) var vidrig. Usch vad hemskt det var. Mat betyder väldigt mycket för mig i vanliga fall, så det har verkligen känts konstigt för mig att titta på mat och tycka att den känns vedervärdig...!
Nu är det bättre med det i alla fall. Kan äta det mesta, även om det inte känns speciellt aptitligt. Äcklas åtminstone inte av det. Heh.
Jag har varit sjukt sugen på lakrids under några veckor av graviditeten hittils, men det har lagt sig nu. Och så hade jag en period då jag var SJUKT sugen på Cocacola, vilket jag aldrig dricker i vanliga fall. Och feta, salta saker, typ pommes frites.
Nu är sushi det bästa som finns. Har inga stora sug annars tror jag... förutom citron och grapefrukt... men det kan jag hålla i schack med citronvatten till maten.