Hur effektivt är Cyklo-F?
Blöder väldigt mycket vid mens, hur mycket minskas blödningen ungefär om man tar Cyklo-F?
Blöder väldigt mycket vid mens, hur mycket minskas blödningen ungefär om man tar Cyklo-F?
För mig halverades det, men när mensen gick mot sitt slut så satte den liksom igång igen. Det verkade som att blodet som cyklo-f skulle ha minskat kom ut då istället. Ont som tusan gjorde det och riktigt segt och äckligt var det.
Jag har iofs alltid varit känslig för påverkan i det området. Tål inte p-piller heller.
massor för mig. blöder extremt mycket om jag är "ren". Ob + binda som byts varje timme, blöja på natten som byta 3 ggr. Med cyklo-f blir blödningen hanterbar de dagar det är som värst. dvs jag kan leva som vanligt och behöver inte ha blöja på natten.
längden har jag inte uppfattat som att den påverkas alls.
Började med dom för 2 dagar sedan och det är typ ingen blödning alls.. ska det vara så effektfullt? menar så det inte kommer mer än såhär, är som att den inte kommer igår lixom..... det är som en lite röd flytning bara... och då är det 2 dagar efter att den skulle kommit....
jag brukar ta första tabletten när jag fått första blödningen. då brukar det minska efter ett dygn.
ja det är väldigt effektivt. prova att sluta ta tabletterna eller ta mindre så märker du nog att blödningarna kommer tillbaka.
Okej då testar jag det, tack.
Anledningen till att jag undrade om effekten var för att tog dom i början av förra mensen med men då hände ingenting... men nu verkar det verkligen ha effekt.