Hur fick du bb?
Jag hade en mindre operation av en tå på lokalbedövning, som dock gjorde att jag skulle inte få belasta foten på c. 5-6 veckor. Hade väntat på operation i 5 år... Efter operationen frågada jag då läkaren om detta var ett förhinder i fall vi skulle få bb inom de närmaste veckorna (till vårt land åker man med 2 veckors varsel). Han svarade: ?Nja, man kan väl alltid åka på en semesterresa...om man är försiktig?. Detta var en tisdag.
På fredag samma vecka ringde de ( jag var hemma och sjukledig p.g.a. tån) att vi fått en dotter, och ska vara i landet om exakt 2 veckor! Kunde inte tro att detta kunden hända NU!! Men darrande händer och yr i huvudet fick jag ringa maken på jobbet (verktabletterna bidrog säkert), och så börja ringa runt till släkt om de underbara nyheterna, och till jobbet att jag inte kommer tillbaka på ett tag efter sjukledigheten...
Som tur är, är vi dock rätt resvana, så allt gick bra. Blev lite stressigt i o m detta extra ?rörelsehinder? med alla förberedelser, men det gick! Så jag åkte med kryckor, och fick extra bra service på alla flyg, i landet fick jag komma med handikapp biljett till sevärdheter mm. :0) En rolig detalj så här på efterhand...
Hoppas dock att näsra resan blir helt normal!