Inlägg från: MammaSusan81 |Visa alla inlägg
  • MammaSusan81

Hur fick du bb?

Dagen då vi fick bb hade fleratalet arbetskamrater frågat om vi inte hört något ännu & att det kommer säkert när som helst. Då jag efter lunch den dagen sa att det kommer då inget bb idag iaf....

Kl:16:25 (8/2-07) när jag & maken precis hade kommit hem & skulle äta pizza, ringer telefonen, jag bara stirrade på 08-nummret & min man undrade om jag ej skulle svara, då förstod han vilka det var som ringde. Med darrande röst svarade jag & fick besked om fröken bus jag kunde knappt skriva vad som sades (ser ut som grekiska) & det enda svar jag gav var "jaaaaa" på de mesta som sades eller "är det sant??"
    Under tiden som "vi" pratade i telefonen skickades kort & rapport på mail.

Vi ringde all släkt & vänner, arbetskamrater osv innan vi sedan öppnade mailet & det kändes så rätt där var ju VÅR dotter! , 14dgr senare var vi på plats i SA!

♥ Astrid-06 ♥ Väntar 2,an BB skulle ha kommit nu =(
  • MammaSusan81

Väntan på detta bb kändes som en evighet! Vi fick vänta ca 12v på att få höra att våra papper var godkända de beskedet kom en fredag eftermiddag (man skulle få bb inom 12v), måndagen därpå den 14/9 kom samtalet som vi inte trodde skulle komma. Hon inledde samtalet med att fråga om vi hade fått mailet om att papperen var godkända, varpå jag tänkte jaha inget bb nu heller. Men tji fick ja då hon sa att hon ringer också för att berätta att vi hade fått en LITEN pojke, pytteliten till & med sa hon. 4.5 månader gammal. Hon skulle skicka information via mail direkt.

Jag ringde min man som var på jobbet & trodde jag skämtade. När jag skulle öppna mailet då jag pratade med min man trodde jag att min mail hade gått sönder för det fanns inget mail där , det kom ca 4 minuter senare med världens finaste prins i såklart . 12 dgr senare var vi i Nairobi & 9h efter att vi kom fram träffade vi Vilgot för första gången, 3dgr senare fick vi ta hem honom. Vi har nu varit här i 1 mån + 3dgr tiden bara rusar fram & prinsen har hunnit bli 6 mån!

Svar på tråden Hur fick du bb?