• ZXC

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Jag kunde givetvis inte hålla mig...
    Och nyss testade jag {#lang_emotions_plus} !!!!!!!
    Ett normalstarkt plus på rd 12.
    (Men jag har testat negativt ända till en vecka efter mensdag tidigare en gång, så det är olika hur det visar!)

Trots att jag anade detta så känner jag mig helt snurrig nu. Jag vågade ändå inte riktigt hoppas! Känner mig både lättad, gråtfärdig, svimfärdig, jätteglad och jättejätterädd!

Kram alla ni jag önskar av hela mitt hjärta att vi ALLA lyckas! {#lang_emotions_heart}
    ZXZX

• ZXC

Känner mig ganska modig nu, men jag vill stå på "gravid" om så bara för ett litet tag!

{#lang_emotions_cheers} VÄNTAR :
    ==================================================
    Hoppaslina 42 år: Tidigare 7 IVF + 2 FET. 1:a möte inför ÄD i maj
    Supertrouper 27 år: Tidigare 1 IVF + 1 avbrutet IVF. 1:a möte inför ÄD 18/9 hos AVA Lissabon
    Esmeralda 46 år: ÄD 29/5-08, FET29/9 (MA), FET 23/1, nästa FET 20 maj!
    Spottina 49 år: 1:a ÄD 16/4 AVA Riga, 2 st embryon, tidigt mf, FET planerad till Juni
    Vallmo75 34 år: 2mf, 2 insem, 1 ivf. 1:a ÄD ET 17/8, mf
    Merlot, 1:a ÄD, ET 25/9, EGV Riga. negativt.
    Sodkt 44 år: 1 ÄD 27/4 - blev MF v.12. FET 9 sept. 2 8 celliga embryon, negavtivt.

{#lang_emotions_flower} PÅ GÅNG :
    Nidra: FET v 36 el v 40 på Elite
    Sevgili: ÄD nov-09 Riga, AVA kliniken
    Loppa69: 1:a ÄD Elite clinic, Estland. Plan ET under v. 48
    Caribe 42 år: 3 insem+6 ivf utan resultat, 1:ÄD Åbo avbr, 2:a ÄD 3/6, 2st 4 celliga klass III tillbaka, testade + 16/6, blev MA i vecka 13, FET 9/12
    Esther123: 1:a ÄD, AVA Riga, ET ca 14/12.
    Chris06: 2ÄD, tyvärr ”missfall” de. 3 frysta kvar.3e ÄD 2010 v 11 hos AVAp.
    Nasta: FET varen 2010

{#lang_emotions_heart} RUVARE :
    Låla67 41 år: 1:a ÄD, ET 5/11 på Elite i Estland.
    Kramiiis 29 år: 5 ivf, ÄD 1 minus, FET 1 TD 24/11, AVA åbo

{#lang_emotions_gravid} GRAVIDA:
    ÄlvanAlva: 1:a ÄD AVA Åbo nov -08
    annkristine: 1:a ÄD, Åbo, ET 5/12
    Grynet: Tidigare 1:a ÄD -08 2:a ÄD 26/2-09 (2*8CC)
    Wilja: 1:a ÄD, ET 26 feb AVA Peter
    Odette 42 år: 2:a ÄD, ET 11/3-09 2 st blastocyster AVA Peter.
    Bette 29 år: Gravid efter 2:a ÄD 19/3 2 st 1 8 celligt och 1 10 celligt.
    Sardin 41 år: Tidigare 8 inseminationer, 5 IVF utan resultat. Nu gravid på 1:a ÄD, Riga 13/3.
    Actionvera 41 år: 3 IVF 1 FET - första ÄD ET 18 Juni. Plussade 20/7.
    Hinos: 41 år: 1:a ÄD 20 juli. 2 topp 3, ett 7-celligt och ett 9-celligt. Plussade 3/8
    ZXZX 46 år: 5:e ÄD, FET 12/11, en 8- och ett 4-celligt! Alla behandlingar på AVA Tammerfors.

{#lang_emotions_baby} FÅTT BARN :
    amn; 2006 (jag 46 år) - en flicka - ÄD ET Tammerfors, 2007(jag 47 år) - en pojke - ÄD FET Tammerfors.
    Dimmoriskyn: v 33+3 flicka 1720g, pojke 2135g. Vaginal förlossning, huvud/tvärläge
    Ayrtons sambo: v 39+6 flicka 3390g
    äd-bebis: pojke i v. 41+2
    töjet: v 36+6 pojke 2830g, pojke 2520g. Planerat kejsarsnitt (säte/tvärläge)
    Ninnie65: v 38+4 pojke, 3100g, vaginal förlossning
    Fille 44: 1:a ÄD, FET 8 sept 2 st blastocytembryon - fått tvillingar den 3 april. Vecka 32+4, akut kejsarsnitt. Flicka 1970g och pojke 2290g.
    Igor: v 39+0 pojke 2600g. Planerat kejsarsnitt (säte/inre bäckenträngsel).
    Solstickan 42: 1:a ÄD, föddes på BF-dag, 3390 gr 50 cm, vaginal, sugklocka
    Nikolina V38+3 7:e ÄD, pojke 3,5 kg , 53 cm
    Sanca: v 39+2, 1:a ÄD, 3,1 kg, 50 cm
    Förväntan v 35+2, flicka 3.0 48 cm lång snitt
    Maari: V.39+0 Pojke född 090813, 3160 gr 49 cm. Planerat kejsarsnitt
    Vitsippa65: v 42, pojke född 090813, 3555 gr och 51 cm, vaginalt
    Kim Carol: v 38+4, pojke född 090810, 3058 g, 48 cm, planerat kejsarsnitt
    Tigermom: v39 2:a ÄD, född 090822, flicka 3170g 49cm
    MoJ: v 35, pojke född okt 2009 3 kg, 48 cm (2:a ÄD AVA Åbo)
    Grynet: bf 091113, pojke född 091115, kejsasnitt, 3,2 kg, 50 cm. Brno

• ZXC

Tack för alla grattis! {#lang_emotions_heart}

Hoppas att det inte är jag som tagit en gammal lista, jag tyckte att jag letade nogrannt bakåt i tråden...

Undrar just om jag lyckas sova i natt...

Kram
    ZXZX

• ZXC

Kramiiis, kram på dig! Du är fantastisk som orkar vara så positiv redan!
    Jag håller redan tummarna för att det ska funka nästa gång för dig! {#lang_emotions_heart}

Saknarknytte, usch vad nervöst, skönt att det slutat blöda! Hoppas det gick bra på VUL idag!
    Jag bara väntar på att jag ska hitta blod i trosorna snart... Väldigt få här verkar klara sig utan det...

Geten, håller tummarna för din frysis!
    Ja det verkar som om min sista skörd (som ju också är min sista ÄD) har fäst, hur många och hur länge det funkar såhär bra vet man ju inte, men än så länge är det bra och det trodde jag ALDRIG. Så det kan gå bra, fast man inte vågar tro det!

Låla, jag håller tummarna för att din blödning upphört nu och att allt är bra!!!

Lucindra, grattis till {#lang_emotions_plus}!!!

Kram
    ZXZX

• ZXC
    LoLiNi skrev 2009-11-27 11:43:07 följande:
    Precis Carmencita, det är väldigt tidigt att testa med urinet. Jag lät bli att tjuvtesta med sticka förrän samma dag som jag tagit blodprovet för att kolla beta hcg. Och det var också ganska vågat när man tänker efter... för det var också på rd11. Nu plussade jag visserligen, men å andra sidan så var mitt hcg 96 då redan. Det kan vara så lågt som 15 o ändå är man gravid. Variationen är himmelsvid! I tabellen på länken nedan har kvinnor själva lagt upp sina värden och bara de graviditeter med konfirmerade hjärtljud finns med i tabellen: www.betabase.info/showBasicChart.php?type=Sin... Att tänka på är att DPO är lika med befruktningsdagen/ägglossning så du får titta på rd+odlingsdagar. Som exempel på dpo 13 så är variationen på hcg-värdet från 3 till 575... Hoppas detta hjälper. Kram Låla
    Hej Låla!

Vet du, jag tror du har fel i det där att man ska lägga till odlingsdagar, för de skriver själva "DPO is "Days Past Ovulation", which is almost always the same as days past IUI or IVF egg retrieval." Och man kan ju tänka sig att det är så, för det är ju inte embryots "hormon" man mäter, utan hur hög halt av hormonet s-hCG man har i kroppen. Och den måste ju stegras från dagen embryot fäster, vilket väl då är lite senare än om man haft det i sig hela tiden sedan ÄL. Så tolkar jag det iallafall. (men så snurrigt jag försöker förklara, om ingen fattar så pls strunta i det jag skriver, för jag kan inte förklara alls mäker jag...) Så mina 275 på rd 13 låter helt ok. Men det var ju otroliga variationer i halterna måste jag tillstå!

Och jag våndas med dig och din blödning och håller tummarna stenhårt för att det ska sluta och att allt ska vara ok!!!!!

Kram
    ZXZX
  • ZXC

Hej igen Låla, skönt att blödningen avtagit!
    Ja du har nog rätt, jag tänkte så också, det var bara när jag klickade på länken "what is this" och det stod "DPO is "Days Past Ovulation", which is almost always the same as days past IUI or IVF egg retrieval." som jag tänkte om. Jag menar, jag översätter retrieval som återfående så då tänkte jag om. men det spelar mindre roll eftersom alla har så olika siffror, spannet verkar väldigt stort för vad som är ok! Det viktiga är ju att man kan jämföra sina egna siffror med lite tid emellan så att det ökar!

Kram
    ZXZX

• ZXC
    loppa69 skrev 2009-11-30 20:44:08 följande:
    Jag vet fortfarande inte vilken RD det är för mig? Någon som vet? Räknas dagen för ET som RD 1 eller är det dagen efter ET? Idag har jag haft molande värk i kvinnomagen och bak mot ryggen, som lätt mensvärk ungefär. Livrädd för att det ska vara ett dåligt tecken...hur ska man kunna veta när man aldrig varit gravid någon gång?
    Hej Loppa, om jag förstått det rätt så är FET-dagen rd 0.
    Och "mensvärk" är ganska bra tecken. jag har varit (och är) orolig för den känslan. För någon mens vill man ju inte ha! Men än så länge är den av godo och snart är det en vecka sedan jag testade positivt på rd 12! Men under ruvningens första 8-9 dagar var jag helt övertygad om att det var totalkört. Sedan kom vissa symptom som gav visst hopp, fast de skulle kunnat vara bieffekter från östrogenet eller de andra medikamenterna man proppar i sig...
    Hoppas det går bra för dig!
    Kram
    ZXZX
  • ZXC
    Carmencita03 skrev 2009-12-03 20:06:45 följande:
    Hej tjejer! Tack för er uppmuntran. Idag RD17 också minus. Idag kom liksom alla känslor av besvikelse ikapp, har gråtit floder - suttit i evigheter på toan på jobbet mellan möten o gråtit. Brukar vara positiv men så här deppig har jag inte varit jag på evigheter. Trodde verkligen att det skulle lyckas. Fina embryon var det också. Varför?? Varför ville de inte stanna? Börjar tvivla på FET... de stackars frysta embryorna kommer väl att reagera likadant... de fäster väl inte de heller. Usch så genomdeppig jag känner mig... Ingen att prata med om detta. Ingen på jobbe som fattar varför jag går omkring och ser ut som ett lik med rödgråtna ögon. Samtidigt läser jag om alla er som lyckats och tänker - att det går ju!! Det kan ju funka!! Men, varför funkar det inte på mig? Brukar man prata igenom situationen situationen med sin klinik-läkare? Brukar man försöka ha en teori och ändra något inför nästa steg? Eller kör man bara på likandant? Någon som vet?
    Usch vad jobbigt, känner varmt med dig. Jag vet ju ungefär vad du går igenom, men alla är vi olika så jag vet ju ändå inte...
    Ta det lugnt nu, sörj så mycket du behöver! om det inte går över kanske du ska försöka få prata med någon professionell hjälp.
    Sedan om ett tag så tror jag du kommer att må bättre och då är det kanske dags!
    Jag har försökt i 9 år att få barn, varav de två senaste med ÄD. Nu är jag gravid efter mitt 5:e ÄD, just ett FET som du tvivlar på! och se hur många som är gravida t o m med tvillingar efter FET!
    Jag har helt vänt, tror att om man lyckas med FET så är de starkare än de färska embryona. Den första utsorteringen har då redan skett vid frysning/upptining så de som får rätt förutsättningar i livmodern fäster och växer vidare!

Och nog tycker jag att doktorn på kliniken bör fundera och rannsaka sig över vad som gått fel. Men jag själv fick inte ändrade rutiner förräns ÄD 4 (FET) och det fäste inte alls. Den här gången har jag samma tillägg av Prednisolon och Fragmin och har själv dessutom gått på akupunktur och druckit örtavkok i ca 6 månader. Jag gjorde akupunktur på kliniken både direkt före och efter insättningen. Inte vet jag vad som gjort att det lyckats (så här långt ta-i-trä!), men jag skulle aldrig förlåtit mig själv om jag inte gjort det jag kunnat, för det här är mitt allra sista försök.

Hoppas du får krafter och mod tillbaka snart!

Kram
    ZXZX
  • ZXC

Villsågärna, ja det är intressant det där med varför jag fått alla tillägg nu. För jag har tagit prover och har inga avvikelser i vare sig det ena eller andra testresultatet... Men det finns ju undersökningar som visar att t ex Prednisolon förbättrar chanserna att bli gravid.
    När det gäller Fragmin vet jag inte riktigt så mycket, men jag är glad över att doktorn verkligen tänkt till och försöker göra så att jag lyckas!
    Det låter kanske konstigt att jag bara låter mig behandlas utan att vara mer om och kring mig, men jag är så fruktansvärt trött på att vara det...
    Lite har jag ändå läst på och därför har jag  t ex fortsatt med en lägre dos Prednisolon även efter att doktorn sagt att jag ska sluta. Jag tänker att hennes fokus ligger mycket på att insättningen ska lyckas, men att hon kanske inte tänker lika mycket på alla tidigare missfall. Det gör jag och väljer därför att fortsätta t o m v 10.

Kram
    ZXZX

• ZXC
    {#lang_emotions_dreamer} Öööh, vet inte på rak arm... Kan kolla när jag kommer hem ikväll!
    Kram
    ZXZX
  • ZXC

De gjorde assisted hatching på mina embryon den här gången. Jag minns inte, men ev. gjordes det även förra gången, då lyckades jag inte...
    Jag har inte läst in mig så mycket på det, men när doktorn föreslog det så tyckte jag att om hon trodde det kunde hjälpa så skulle hon göra det! Jag menar, ALLT som kan göra att man lyckas är bra saker!

Kram
    ZXZX

• ZXC
    Nidra skrev 2009-12-04 14:42:24 följande:
    Låter bra! Jag tror att vi ska välja det vid vårt FET. Blev du nedreglerad den här gången? Hur många tinade du upp / satte in? Mvh Nidra
    Nej, jag tog östrogen (Progynon), Prednisolon och ASA från från mensstart och sedan ändrades doser och Progesteron och Fragmin tillkom.
    Jag satte in två frysisar, det var dem jag hade kvar i frysen. Det ena verkade piggare och hade delat sig till 8-celligt vid insättning, det andra var segare, men hade börjat dela sig och hunnit till 5 celler.
    Jag har gått på AVA tammerfors hos dr. Liisa Häkkinen.
    Det hela är mer exakt beskrivet, med doser och så, i min presentation.

Kram
    ZXZX
  • ZXC

Geten, både ledsen och glad för din skull! Njut av jul och din älskade! Nästa år är ditt år!

Kramiis, så härligt att det öppnas nya vägar för dig! Och så ska du ha semester, njuuuut!

Loppa, va tråkigt, men jag håller med Crio. Gör nya tester om några dagar, man vet aldrig!

Kram
    ZXZX

• ZXC

Låla, jag är så fruktansvärt ledsen för din skull!!! {#lang_emotions_cry}
    Och jättejätterädd för mitt eget VUL nästa vecka...
    Massor av styrkekramar till dig!!! Det finns många här nu som gråter för dig, vi sitter ju alla mer eller mindre i samma sits och har varit med om liknande saker.
    Ta hand om dig nu och sörj ordentligt så hoppas jag din styrka kommer tillbaka snart!
    Kram {#lang_emotions_heart}

• ZXC

Åh, vilken underbar sambo du har! {#lang_emotions_heart} Det var ett väldigt gulligt sätt att få dig att tänka på annat! Jag blir tårögd!
    Visst är det så att det är helt ok att gifta sig borgligt å så, men jag vet inte, det är så fint och stort att stå där i en fin kyrka omgiven av nära vänner! Jag skulle vilja göra om det flera gånger! Med samma kille alltså!!

Jag vet inte hur mycket du kan tänkas blöda, för du har ju blött lite redan. Men min erfarenhet från missfallet för ett år sedan i v 6 var att det är som flerdubbel mens plua smärtor. Men det riktigt stora blodflödet varar kanske 2 dagar, sedan är det mer som en mens, fast längre liksom... Bunkra med massor av extralånga bindor och lägg något som skyddar över madrassen....
    Usch, det var inte roligt att skriva och berätta vad du kan förvänta dig, men du frågade... {#lang_emotions_cry}

Kram
    ZXZX

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa