jättebra kök. mina föräldrar byggde ett sånt för ca 2 år sedan o de var kanonnöjda. kändes bra mycket mer rejält än tex ikeaköken. o de var mycket billigare än vad de blev på ikea. de jämförde mycket o i slutändan blev de supernöjda.
vi har suttit o funderat på just ett sånt kök. vi har ett rätt stort kök så med stommar o luckor så skulle det hamna på 25 000 för vår del.
eftersom vi känner elektriker skulle de inte kosta oss många kronor, däremot lite avlopp, men då vi itne skulle flytta något utan ha samma placering så är det bara inkopplingen som denne skulle göra, vilket heller itne blir så stora summor.
vitvaror kan man ju komma billigare undan med eller dyrare beroende på vilken design o kvalite man vill ha. vi vill ha allt vårt i rostfritt men har kyl o frys som är bara 3 år gamla så dessa byter vi itne. har också en inbyggnadsugn hos mina föräldrar. detta har gjort att vi hamnat på ca 20 000 för vitvaror. då är det inbyggnadsmicro, diskmaskin, fläkt o spishäll vi behövt.
sedan har vi räknat med att kakel, golv, väggar o tak (som ska laseras) skulle gå på ungefär 20 000
så för vår del skulle köket gå på runt 65 000 om vi valde ett epoq kök vilket jag verklgien kan rekomendera...
när vi kollat hur mycket det skulle kosta att bara byta luckorna o behålla våra stommar så hamnade priset på över vad epoq hade fast stommarna ingick.