• Tvåbarnsmorsan

7-årig kille följa med i damernas omklädningsrum?

Min son ska börja simskola ( kan inte simma nått alls ) och jag ska följa honom dit, jag tycker han kan följa med mig på damernas i början tills han lär sig hitta själv eller vad tycker du? Jag hade tänkt börja simma den tiden han går simskola! Men nu i början måste jag följa honom och hjälpa honom för det är inte alltid han vill duscha och tvätta håret osv! Vad skulle ni ha gjort, jag kan ju inte vara på herrarnas eller hur?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-10 12:43
    Ni som svarar Nej, kan ni inte förklara också varför han inte kan följa med på damernas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 17:56
    Ja nu har vi varit där en gång och gissa om sonen tyckte det var pinsamt att gå in på tjejerna men vad skulle jag ha gjort?! Nu nästa gång ska hans pappa följa med honom in på herrarnas så han hittar där! Tyckte synd om min son för jag såg hur generad han blev och likaså tjejerna i samma ålder som skulle byta om!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 7-årig kille följa med i damernas omklädningsrum?
  • Nenne 71

Ja annars blir det ju svårt. Och som du säger kan ju inte du vara på kilarnas

• Stårschan

Som kvinna har jag inget emot en sjuåring gosse inne på damernas. Men samtidigt tycker jag att en sjuåring är så pass stor att han kan få vara med och fatta det beslutet själv. Och om du tror att han inte klarar av att tvätta håret (vilket jag är säker på att han kan om han får försöka, även om resultatet inte blir perfekt) så kanske man kan strunta i den lilla detaljen tills man kommer hem, om det är så att han föredrar att gå på herrarnas.

Utan tvivel är man inte riktigt klok - Tage Danielsson
  • Miss Lau

Jag hade i alla fall aldrig släppt in min 7-åring ensam på herrarnas det är klart! Han fick följa med mig när han var i den åldern. Däremot kan man ju tänka lite extra på om det är jämnåriga tjejer där. De kan ibland bli generade och inte vilja duscha/byta om om en kille tittar. Och av den anledningen brukade jag och min son försöka byta om och duscha lite vid sidan av (eller komma lite tidigare än de flesta andra i simgruppen) .

• Tvåbarnsmorsan
    Docendo díscimus skrev 2009-09-10 12:43:20 följande:
    Skicka me honom hans pappa. - det kan bli pinsamt för honom.
    Ja men hela grejen är ju att jag ska följa för jag ska simma medans han är på simskolan!
  • galengalen

Tror att han kan växa i sitt självförtroende om han får chansen att vara "stor" och klara sig själv på herrarnas. För han klarar sig väl efter skolgymnastiken?? Och skit samma om han inte tvättar håret rätt, tror han mår bättre av att få försöka!

• Tvåbarnsmorsan
    Miss Lau skrev 2009-09-10 12:44:41 följande:
    Jag hade i alla fall aldrig släppt in min 7-åring ensam på herrarnas det är klart! Han fick följa med mig när han var i den åldern. Däremot kan man ju tänka lite extra på om det är jämnåriga tjejer där. De kan ibland bli generade och inte vilja duscha/byta om om en kille tittar. Och av den anledningen brukade jag och min son försöka byta om och duscha lite vid sidan av (eller komma lite tidigare än de flesta andra i simgruppen) .
    Ja min son är också lite generad av att byta om bland folk, han vill inte att folk ska se hans snorre! Så det blir nog snabba ombyten!
  • ByggareBob

Jag har inget emot det. Däremot tyckte min 8 åriga dotter att det inte var så skoj när det dök upp en jämnårig kille duschen när vi i badhuset sist...Jag förstår dig som mamma, men samtidigt såg jag hur min dotter försökte gömma sig lite diskret.

Svar på tråden 7-årig kille följa med i damernas omklädningsrum?