• TanjaO

7-årig kille följa med i damernas omklädningsrum?

Jag vet att min son hade slagit backut om han hade tvingats tas med in på damernas! Min dotter har precis fyllt 8 år.. men jag frågade henne om hon hade följt med pappa in på herrarnas. Måste jag säga att hon höll på att dö skrikandes AAAAAAAAAAAAAAAAALDRIG????

• TanjaO
    pcj skrev 2009-09-25 18:59:40 följande:
    barn är barn fram till puperteten. Och inget annat.
    Och en del säkerligen därefter med. Men det finns stora och små barn, de har olika saker de tänker på och olika saker de går igenom. Ju äldre barnen är, desto mer klarar de själva, och utvecklas känslomässigt.
  • TanjaO
    pcj skrev 2009-09-25 19:03:23 följande:
    Dåligt inflytande från skolan.
    [/citat]

VA??? NÄÄ!!! Jag hade heller ALDRIG gjort det! Inte ens när jag var 7 eller 8! De flesta har börjat tänka på det egna könsorganet och de andras, sexualitet osv. fastän de inte kommit i puberteten.
  • TanjaO
    pcj skrev 2009-09-25 19:32:50 följande:
    VA??? NÄÄ!!! Jag hade heller ALDRIG gjort det! Inte ens när jag var 7 eller 8! De flesta har börjat tänka på det egna könsorganet och de andras, sexualitet osv. fastän de inte kommit i puberteten.
    Det handlar om vad man lärsig i skolan och hemma. Alt skall tydligen vara indelat i pojkar och flickor.
    [/citat]

Japp, men jag är ju ingen nudist precis, och omklädningsrummen ÄR INTE GEMENSAMMA, utan de är uppdelade. Vad man gör inom familjen är en annan sak. Jag skulle aldrig lämna toadörren öppen om sonens kompisar var på besök, vilket faktiskt händer när vi är ensamma hemma. När jag kom upp i en viss ålder ville jag inte gå näck omkring i huset när pappa var hemma heller.
  • TanjaO

Min dotter sa att hon inte skulle byta om om det kom en jämnårig kille med hans mamma in. Är det svårt att respektera en 7-8 åring? Säga.. dumheter du har lärt dig, när det barnet inte känner sig bekvämt med det?

• TanjaO

Det verkar bli något fel i inläggen i citaten i tråden... det man skrivit själv hamnar i det grå fältet och de man citerar under fältet.. ??? ...

• TanjaO
    pcj skrev 2009-09-25 20:05:43 följande:
    Jag har oxå märkt deta här fenomenet
    Verkar vara tillrätta nu ju.. :)
  • TanjaO
    Brunello skrev 2009-09-27 22:10:47 följande:
    *ler* säger du det så själv så väljer jag att inte se nakenhet hos barn som något onaturligt eller potentiellt sexuellt, alltså är jag inte obekväm med barns nakenhet, vare sig det rör sig om små flickor eller små pojkar, barn är barn liksom.
    Barnen känner ju inte alltid likadant.
  • TanjaO
    Brunello skrev 2009-09-28 08:20:38 följande:
    Då får man förklara för dem att nakenhet inte är något skämmigt eller något konstigt utan bara naturligt och lika för alla Sedan får man prata med barnen varifrån känslorna om att det är jobbigt kommer och hur man ska komma över dem.
    Joddå.. när de börjat tänka på könsorgan och vad man gör och att det ser ut som det gör. Nä, barn utvecklas de med. Går du lättsamt in på herrarnas omklädningsrum eller toalett? Menar du att du inte känner dig det minsta obekväm?
  • TanjaO
    Glamrockare skrev 2009-09-28 09:07:22 följande:
    jo visst gör man det som vuxen, men varför gör man det?men då är frågan ett skall vi överföra dessa kännslor på små och unga barn o  vart går gränsen till överdrivenhet skall alltså 7 åriga flickor eller pojkar som är tillsammans med den andre kön föräldern ta hand om sig själva bara för att barn kan vara lite pjoskiga o skåpiga ang nakenhet?vart går gränsen? skall jag inte kunna göra saker med mina 2 pojkar själv bara för att en 7 årig flicka har exter för sig som hennes föräldrar inte kan hjälpa henne att förstå att det är ingen som bryr sig om att hon är naken.jag skall säga dig att det är mer vanligt att en pojke som min son 3.5 år tittar på nakna kroppar en 7 åring.
    Jag respekterar att min dotter på nyfyllda 8år vill ha lite integritet och inte visa upp sig för jämnåriga killar. Likaså min son (nu är han 2 år älde, men han var likadan vid den åldern). Mina klarade att duscha och tvätta håret ordentligt när de var 7 år. Skulle aldrig tänka mig att utsätta min dotter för ett manligt omklädningrum och dusch.. stackarn. Inte heller tvärtom med min son. 3-åringen är som han är. Han både pekar och kommenterar. Men det är faktiskt på en annan nivå.

Vi vuxna bryr oss inte om nakna "äldre" barn. Men barnen emellan gör det, och nu menar jag inte en 3 åring kontra en sjuåring. De vill helt enkelt av samma anledning som vuxna (nästan i alla fall + en massa andra anledningar) inte visa upp sig hur som helst.
Svar på tråden 7-årig kille följa med i damernas omklädningsrum?