Inlägg från: Sennaboo |Visa alla inlägg
  • Sennaboo

7-årig kille följa med i damernas omklädningsrum?

Personligen skulle jag inte bry mig ifall någon hade med sin 7-åring in på damernas. Jag är för gemensamma omklädningsrum, men det är en helt annan fråga.

• Sennaboo
    Kinya skrev 2009-09-11 12:13:29 följande:
    Hade jag varit på badhus och haft med mig min 7-åriga dotter (om jag haft nån) och det gkommit in en mamma med en 7-årig son på damernas omklädningsrum hade jag faktiskt sagt till den mamman att det inte är lämpligt och lyssnar hon inte hade jag sagt till badhuspersonalen att min dotter faktiskt vill byta om och duscha utan att tvingas ha jämnåriga pojkar som tittar på henne.
    En fråga: Är det du som har ett problem med detta eller är det verkligen din 7-åriga dotter? Varför tror du att den jämnåriga pojken skulle titta på din dotter? Skulle han titta mer än en 5-årig pojke? Varför är det värre att en 7-årig pojke tittar på din dotter än en 7-årig flicka? Varför är det inte lämpligt?

Undrar eftersom jag tycker det är skrämmande att man gör nakenheten till något olämpligt och pinsamt för barn. Vad leder det till?
  • Sennaboo
    LjubaviMoja skrev 2009-09-11 12:24:06 följande:
    Du skulle bli förvånad.
    Enda anledningen till att barn i den åldern skulle titta på det andra könet mer än de tittar på andra av samma kön är väl för att man som förälder valt att hemlighålla nakenheten. Varför skulle det annars vara spännande??
  • Sennaboo
    LjubaviMoja skrev 2009-09-11 12:29:57 följande:
    Ja fråga inte mig nu är det som det är och man får försöka anpassa sig.
    Vaddå anpassa sig? Vad med att man istället försöker ta bort alla tabun runt nakenheten så att inte alla våra barn och ungdomar ser det som något spännande och förbjudet. Detta leder bara till en onödig spänning mellan könen som gör att tafsande, smygtittande, porr mm skapas.
  • Sennaboo
    Mariohn skrev 2009-09-11 12:41:14 följande:
    Men snälla... Det är NORMALT att barn är nyfikna på det motsatta könet! Det handlar inte om skam och äckel. Det finns en naturlig nyfikenhet mellan kvinnor och män även i vuxen ålder!!!
    Barn är nyfikna för att vi har valt att de ska vara åtskilda. Precis som att barn hade blivit nyfikna ifall några barn får följa med fröken in i ett annat rum och göra något hemligt. Men hur spännande hade det varit ifall man alltid bytte om i samma omklädningsrum och gjorde nakenheten till en naturlig sak, som det faktiskt är.

Ifall du alltid utsätts för det så är det ju inte spännande längre. Eller går alla lesbiska och bögar runt i omklädningsrummen och tycker det är spännande?? Tveksamt, eller hur?
  • Sennaboo
    LjubaviMoja skrev 2009-09-11 12:41:41 följande:
    Vill du skita i vad andra tycker så fine det får stå för dig. Men min dotter ska inte behöva gå in på killarnas omklädningrum när de finns damernas.
    Där är väl ingen som tvingar henne till det. Men låt bli att tvinga andra till din trångsynthet vad gäller nakenhet.
  • Sennaboo
    Mariohn skrev 2009-09-11 12:48:26 följande:
    Så du menar att det inte finns en laddad och sexuell nyfikenhet mellan vuxna kvinnor och män?? Då får du läsa på lite till. Det är nämligen meningen. Vi ser olika ut och vi dras till varandra. Det är en förutsättning för fortplantning och den nyfikenheten är medfödd och börjar spira så fort vi upptäcker och inser att vi ser olika ut.
    Så du menar att vi är menade att ha kläder på oss när vi är i sällskap av det andra könet för att skapa en sexuell nyfikenhet? Ifall vi inte hade haft det hade all laddning varit borta och vi hade inte vetat hur vi ska fortplana oss?

Jag tror att denna spänning är onödigt stor för att vi gjort det till sådan tabu och att detta skapar problem för oss.
  • Sennaboo
    LjubaviMoja skrev 2009-09-11 12:48:50 följande:
    Eller så kanske du ska respektera att alla inte vill visa sig nakna för de andra könet.
    Men vart går gränsen för dig? Vågar du inte vara naken med din egen son? Eller är där en viss ålder där du tycker detta blir obehagligt? Varför?

Är det för att barnen tittar nyfiket och sexuellt på dig eller antar du bara det? Vad med alla de lesbiska som du alltid duschar tillsammans med på badhusen? Är det också obehagligt?

Kanske borde ordna med bås.
  • Sennaboo
    Mariohn skrev 2009-09-11 13:03:50 följande:
    Ok jag har fattat din poäng. Som sagt, din son får gärna byta om där jag byter om men jag förutsätter att du tar ansvar för hans handlingar och uppfostrar honom rätt så att jag slipper höra att jag har bomber, han förstår att man inte har stånd och drar i snoppen samtidigt som man pratar om andras kroppar och att han inte dagen efter i skolan kommenterar min dotters nakna kropp
    Herregud... Skulle en 7-åring se vuxnas bröst som något häftigt och säga att de är bomber? Stå och dra i snoppen (menar du onanera) och prata om de andras kroppar??? I vilken ålder skulle man göra detta? Tveksam till att en 15-åring kille skulle syssla med detta i ett damomklädningsrum.
  • Sennaboo
    LjubaviMoja skrev 2009-09-11 13:07:21 följande:
    Jag som mamma är väl ändå lite skillnad att han ser naken än att uppröra många andra flickor som inte vill visa sig nakna för dte är jo ändå DAMERNAS inte både damernas och herrarnas.Jag kan omöjligt veta vet som är lesbisk eller inte men oavsett vad så känner jag mig mer avslappnad med tjejer där än killar.
    Jobbigt att känna så och tråkigt att föra över denna känsla på sina barn. Om inte du sagt till dem att det är konstigt hade de ju inte vid 7 års ålder tyckt att det är något konstigt att byta om med båda könen. Det har de ju gjort hela livet än så länge.
Svar på tråden 7-årig kille följa med i damernas omklädningsrum?