• Losam

Less på att vara hemma!!

Hej

Finns det flera i min sitation??

Jag har två underbara pojkar födda 06 &07. Jag hade svår foglossning med båda under graviditeten och blev tidigt sjukskriven med båda två omkr V15-20.

Jag har varit med i alla typer av mamma/föräldrargrupper och träffat många andra föräldrar med deras barn under mammaledigheten. Jag hann bara jobba ca en månad mellan barnen. Innan jag blev sjukskriven för no 2.

Efter att han fötts började jag känna att jag ville göra något mer än vara mamma, samtidigt som jag trivdes med hemma livet. Så jag sökte till en distansutbildning för att kombinera det med mammaledigheten. Jag startade utbildningen som är på 2 år.

Nu går båda barnen på dagis och jag studerar på distans. Jag inte arbetat (om man bortser från den där månaden imellan barnen) på över 3,5 år. Och jag känner verkligen tristess, och att jag inte utvecklas som person känner nästan att jag blivit osmartare och till och med tappat ord i mitt ordföråd. Jag saknar att arbeta och ha kollegor mm. Just nu söker jag arbete men det är svårt att få något.

Vissa dagar känns så himla meningslösa som att jag inte gör någon nytta alls i livet. Är det någon annan som känner liknande eller som är "hemma" hur känner ni?

En ensam själ.

• Svar på tråden Less på att vara hemma!!
  • Becka81

Har inte varit hemma så länge, men tror jag fattar vad du menar. Jag älskar min lilla dotter över allt annat, men ibland vill man känna sig som en egen individ. Att vara hemma med barn stimulerar hjärtat men kanske inte hjärnan på samma sätt som när man är på jobbet eller engagerar sig på ett elller annat sätt i något som inte har direkt med familjen att göra.

Svar på tråden Less på att vara hemma!!