Inlägg från: aggan69 |Visa alla inlägg
  • aggan69

hund parning

Alla tikar är olika. Har varit hos veterinär med min och gjort ett vaginalutstryk (prov) för att få reda på hur hon ligger till i löpet. Så nu har vi fått låna hem hanen och de kan få umgås och vi parar i hem miljön.
    Min tik har varit orolig för att få hanen på sig trots höglöp, men nu funkar det bättre när hon är i sin hem miljö.
    Veterinären berättade för mig att en del tikar har ägglossningen på dag 8 medans andra har det dag 16 eller till och med upp till dag 22.
    Så allt däremellan kan det vara.
    Så för er som inte lyckats med era tikar är det ett tips med detta prov, så vet man.
    Så lycka till alla därute som vill ha valpar i år! Jag hoppas att jag ska få ta hand om en kull nu i Mars om det blir nåt.

• aggan69

Hej igen!
    Såg eran diskussion som varit här, det var ju längesedan men vill ändå kommentera detta.
    Ja det är jätteviktigt att vara med och övervaka parningen, eftersom de som sagt kan skada sig när hanen sväller i honan och det blir hängning.
    Jag har sett hanens penis vid svällning utanför honan ( han svällde upp utanför) trodde han fortfarande var i, och penisen blev VÄLDIGT stor o svullen. Så därför kan man ju tänka sig hur det blir när man inte övervakar och honan sticker undan. Aj aj aj,,,,, inte bra för någon av dem. Kan bli riktiga skador!
    Men jag har också varit GRÖN på området men nu lärt mig. Och det är jag glad för.
    Kram på er båda!

Svar på tråden hund parning