• idiblon

skäms för min förlovningsring

Fy fan.

Jag skäms å dina vägnar, ts. För jag kan inte begripa hur du kan vara så förbannat jävla pinsamt otacksam.

• idiblon
    Mariohn skrev 2009-09-10 22:31:27 följande:
    Jag fattar inte vad det är med er?? TS hade en drömbild i huvudet och hon är besviken över att det inte ens blev nästan likt. Är det så konstigt? Låt henne få känna som hon vill!
    Det är ungefär som att drömma om att få en prinsessdotter, men istället få en bilpojke. Visst är det klart att man kan bli besviken, men det utesluter inte att det är helt idiotiskt jävla uppåt väggarna.
  • idiblon

Hur kan det vara viktigare hur ringen ser ut, än romantiken?

Jag VILL ha en slät "billig" ring, för det representerar så mycket mer. Och ett frieri på BB, herregud så romantiskt!

Men att man kan ha hormoner i massor som spökar, det är okej. Går det hela dock inte över, så...

Jag tycker det är pinsamt när folk måste ha något materiellt att skryta med, nåt materiellt som ska "symbolisera", för stenar eller diamanter anser jag ofta bara vara substitut för just allt det som saknas.

• idiblon

Anonym (hemskt) skrev 2009-09-10 23:01:42 följande:

Det förväntas av oss att ha ett kyrkligt bröllop, då vi är kristna. Vi ska även bjuda alla släktingar/vänner då vi deltagit på deras bröllop och det ska vara en fest för det är ju höjdpunkten. Ibland funderar vi på att åka på semester och ha ett strandbröllop bara jag,sambon och sonen. Men alla skulle bli besvikna och det skulle garanterat göras en bröllopsfest för oss ändå, som vi skulle insisterat på att betala.
    Det måste vara jobbigt att leva på ett sätt där man hellre ser till att andras illusion hålls vid liv än att man bejakar den kärlek som finns.
Svar på tråden skäms för min förlovningsring