Inlägg från: Anonym (lyckligast) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lyckligast)

skäms för min förlovningsring

Min man gick ner på knä med en ring gjord av grässtrå! Det var den vackraste o finaste ring jag någonsin kommer få. Allt är inte guld som glimmar!

För 5 år sedan gifte vi om oss på en strand i Kroatien, då fick jag en snäcka istället för en ring, en stor en!

Vi firar 9 år som gifa i år och visst har jag en 23 tusen kronors vigselring på mitt finger men det finns ingen ring som ersätter den jag fick då han gick ner på knä den vackra sommarkvällen!

• Anonym (lyckligast)
    Mariohn skrev 2009-09-10 23:05:41 följande:
    Anonym (lyckligast) skrev 2009-09-10 23:04:19 följande:
    *snyft*
    Vi o stjärnorna...inga fasader inget å gömma o inget att skämmas för!
  • Anonym (lyckligast)
    Mariohn skrev 2009-09-10 23:09:33 följande:
    Anonym (lyckligast) skrev 2009-09-10 23:07:29 följande:
    Precis som det ska vara Genuin lycka där ringen bara är en symbolisk grejjsimojjs. Cirkeln som aldrig bryts. Det är inte där fokus ska ligga :)
    Materiella ting har aldrig varit nått vi brytt oss om fast vi har mer än råd att skaffa dom. Sånt stannar kvar på jorden, bara minnen har man med sig. Ringens storlek är inte någon garanti för lycka etc
  • Anonym (lyckligast)

Anonym (hemskt) skrev 2009-09-10 23:16:19 följande:

absolut inte. Tycker frugan med gräsring har en underbar och fantasifull man :) men min är inte lika uppfiningsrik eller kreativ ;)
    Han kände i hjärtat att modet o styrkan fanns just där o då, det som skulle kunnat ha hindrat han var just att han inte hade någon ring men så kom han på...jag hade nog smält av redan då han gick ner på knä men när han sen plockade fram gräsringen o började förklara sig så var jag totalt mållös! Som jag skrev innan så har jag aldrig varit den som jublat över materiella ting...
  • Anonym (lyckligast)

Ts, jag går också å nannar. Hoppas du tar till dig alla bra råd o tips du fått. Ta hand om kärleken o din man, sånna växer inte på träd! Du ska leva med din man inte med hans eller din släkt!

Svar på tråden skäms för min förlovningsring