• Mariohn

skäms för min förlovningsring

Jag fattar inte vad det är med er?? TS hade en drömbild i huvudet och hon är besviken över att det inte ens blev nästan likt. Är det så konstigt? Låt henne få känna som hon vill!

• Mariohn
    Anonym skrev 2009-09-10 22:31:04 följande:
    Nej förlovningsringar ska inte ha stenar. jag har jobbat i en guldsmedbutik och dom ska vara släta. I sverige får vi ju vigselringen sen och DEN ska ha stenar. I USA tex är det annorlunda. Att ha sten i förlovningsringen är lite wt...
    Här skas väl ingenting. TS får väl önska vad hon vill.
  • Mariohn

Anonym (hemskt) skrev 2009-09-10 22:33:52 följande:

Hur gärna man inte vill så jämför man sig med andra. Man jämför boende,bil, semestrar osv. Lika så ringar- fast det är inget man säger. Vännerna med de vackra ringarna lutar huvudet så fint mot sin högerhand så att alla kan se ringen. Ibland behövs det inte ord för att skryta.
    Vänligen skriv inte "man". Tala för dig själv och stå för vad du gör. Applicera det inte på andra.
  • Mariohn
    idiblon skrev 2009-09-10 22:33:13 följande:
    Det är ungefär som att drömma om att få en prinsessdotter, men istället få en bilpojke. Visst är det klart att man kan bli besviken, men det utesluter inte att det är helt idiotiskt jävla uppåt väggarna.
    Jag håller med om att det är ett märkligt resonemang som jag aldrig skulle anamma. Men jag förstår inte varför folk blir så arga låt TS skämmas över sin vigselring om hon vill. Jag tycker mest att det är fruktansvärt sorgligt och ledsamt.
  • Mariohn

Anonym (hemskt) skrev 2009-09-10 22:37:38 följande:

Ja det hade jag kunnat göra, men vi hade inte bestämt oss för att förlova oss. Däremot så viste han att jag ville ha det speciellt/romantiskt och en vecker diamantring. Själva frieriet kan jag komma ihåg som ett vackert minne och väldigt överraskande (även om det inte blev helt som jag tänkt mig). Men ringen tycker jag är sorglig. Ännu värre när mina föräldrar (mamma) erbjöd sin förlovningsring istället. Just för att det inte var en riktig ring..
    Men tro fan att det blir jobbigt för dig om folk i din omgivning är så brydda. Bryt den onda spiralen för din egen skull.
  • Mariohn
    SchumiFerrari skrev 2009-09-10 22:39:23 följande:
    Hade min mamma gjort så så hade jag nog klippt till henne.. men så tillhör vi ju inte "de fina" folket... Utan vanliga arbetare med normala löner...
    Mina föräldrar är rika som troll och de har vanliga släta ringar både som förlovningsringar och vigselringar. Jag och min man är fattiga för tillfället men... inte skulle de någonsin få för sig att erbjuda mig en "riktig" ring istället för den jag får av min man. Jag vill ha den han väljer om den så är gjord av gräs och sådan kärlek förstår sig även rikt folk på
  • Mariohn
    Sencha skrev 2009-09-10 22:44:23 följande:
    Ja, att fatta sånt har väl inget med rik eller fattig att göra?
    Absolut inte. Den som har kärlek är rikare än den som har pengar. Tycker jag.
  • Mariohn

Alltså...Om ts hade önskat en sten av den anledningen att hon verkligen tycker att det är väldigt fint osv hade jag haft större förståelse. Men att vilja ha en stor sten för att alla andra ska bli avundsjuka och jämföra sig är ju bara tramsigt.

• Mariohn

Jag behöver ingen diamant för att skryta. Jag har min man att skryta med

• Mariohn

Får jag fråga TS... Spelar det verkligen någon roll? Om det nu är andras åsikter du bryr dig så mycket om är det inte mer pinsamt att erkänna att du själv har fått fixa till din ring än att bara tala om för folk att er kärlek är viktigare än deras åsikter?

• Mariohn

Anonym (hemskt) skrev 2009-09-10 23:01:42 följande:

Det förväntas av oss att ha ett kyrkligt bröllop, då vi är kristna. Vi ska även bjuda alla släktingar/vänner då vi deltagit på deras bröllop och det ska vara en fest för det är ju höjdpunkten. Ibland funderar vi på att åka på semester och ha ett strandbröllop bara jag,sambon och sonen. Men alla skulle bli besvikna och det skulle garanterat göras en bröllopsfest för oss ändå, som vi skulle insisterat på att betala.
    Ditt problem är inte att du har fått en billig ring. Ditt problem är att du bryr dig för mycket om ANDRA.
  • Mariohn

Anonym (lyckligast) skrev 2009-09-10 23:04:19 följande:

Min man gick ner på knä med en ring gjord av grässtrå! Det var den vackraste o finaste ring jag någonsin kommer få. Allt är inte guld som glimmar! För 5 år sedan gifte vi om oss på en strand i Kroatien, då fick jag en snäcka istället för en ring, en stor en! Vi firar 9 år som gifa i år och visst har jag en 23 tusen kronors vigselring på mitt finger men det finns ingen ring som ersätter den jag fick då han gick ner på knä den vackra sommarkvällen!
    *snyft*
  • Mariohn

Anonym (hemskt) skrev 2009-09-10 23:06:31 följande:

beror ju på.. är det tonåringar tänker jag "gullig tonårskärlek", en vanlig "svensson svensson" reagerar jag inte alls på.
    Och om du ser någon med en ring för 500 000 tror du då att den människan är mer älskad än damen med gräsringen som nyss skrev?
  • Mariohn

Anonym (lyckligast) skrev 2009-09-10 23:07:29 följande:

Vi o stjärnorna...inga fasader inget å gömma o inget att skämmas för!
    Precis som det ska vara Genuin lycka där ringen bara är en symbolisk grejjsimojjs. Cirkeln som aldrig bryts. Det är inte där fokus ska ligga :)
  • Mariohn

Jag har ingen ring alls trots att jag är förlovad. Betyder det att jag är oälskad?

• Mariohn
    Anonym skrev 2009-09-10 23:11:50 följande:
    Japp Flytta från din hemska kille (skojar bara...)
    Han vill ge mig en ring. Det är jag som inte vill bli ringmärkt
  • Mariohn

Anonym (hemskt) skrev 2009-09-10 23:16:19 följande:

absolut inte. Tycker frugan med gräsring har en underbar och fantasifull man :) men min är inte lika uppfiningsrik eller kreativ ;)
    Vet du vad...Din man har aldrig fött barn och vet inte hur du mådde eller kände dig. Jag tror att han tyckte att han valde ett väldigt romantiskt tillfälle.
  • Mariohn

Detta kommer att låta helt sjukt hårt men det är bannemej verklighet. En vacker dag kanske mannen är död, borta och finns inte längre. Du kan inte ta i honom, prata med honom, somna hos honom, gråta ut hos honom eller skratta med honom. Den dagen kommer du att önska att du kunde titta ner på ringen han valde åt dig och se honom.

Jag försöker inte vara elak jag försöker bara brutalt påpeka hur verkligheten ser ut och ge dig en tankeställare.

Svar på tråden skäms för min förlovningsring