Inlägg från: helena gbg |Visa alla inlägg
  • helena gbg

skäms för min förlovningsring

Anonym (hemskt) skrev 2009-09-10 23:01:42 följande:

Det förväntas av oss att ha ett kyrkligt bröllop, då vi är kristna. Vi ska även bjuda alla släktingar/vänner då vi deltagit på deras bröllop och det ska vara en fest för det är ju höjdpunkten. Ibland funderar vi på att åka på semester och ha ett strandbröllop bara jag,sambon och sonen. Men alla skulle bli besvikna och det skulle garanterat göras en bröllopsfest för oss ändå, som vi skulle insisterat på att betala.
    nu måste jag bli lite galen på dig faktiskt. Ni är KRISTNA? Och samtidigt så fruktansvärda materialister???? Tycker du verkligen att detta går ihop??

Och diamanter..många av dem är brutna under väldigt smutsiga förhållanden...det är verkligen inte kristet att blunda för en sådan sak för sin egen vinnings skull!!
  • helena gbg

Anonym (hemskt) skrev 2009-09-10 23:14:13 följande:

jag är katolik, lika så min familj. Sambon är döpt/konfimerad men inte någon aktivt troende. Vi sumpa väl mycket när vi skaffa barn innan giftemål enligt min familj.. men ett kyrkligt bröllop är väl därför ett måste. För mig kvittar det.
    ha, och jag är ortodox. Och vad min familj tycker om mina ringar, bröllop eller liknande kunde inte kvitta mer. DU bestämmer själv, annars är det hög tid att du tar och frigör dig lite från din familj.
Svar på tråden skäms för min förlovningsring