Inlägg från: Snuttjulla |Visa alla inlägg
  • Snuttjulla

skäms för min förlovningsring

Jobbigt läge. Jag vill inte att min blivande man, nu fästman ska välja min vigselring, som traditionen är, inte heller kommer han få välja brudbukett, so också eg är en gammal tradition. För det är ju jag som ska ha ringen, det är jag som kommer se den varje dag, titta på den med kärlek och tänka på honom. SÅ på så sätt förstår jag ju dig. Men, våra förlovningsringar är helt enkla, i rött guld, med litet mönster i, som du sa, ta 2 betala för 1. Jag ville eg ha en annan ring, i både vitt och rött guld, när vi skulle förlova oss, och jag fick vara med och välja. Men hittade ingen i den prisklassen vi bestämt oss för, och den ring jag har nu är väldigt fin, enkel och just så som jag tänkt mig en förlovningsring, fast enfärgad. Men jag älskar min ring. VI bestämde oss för att istället för att "kasta ut" pengar på en ring som ändå ska kompletteras om nåt år, så valde vi enkel modell nu. Min vigselring däremot, där ska jag ha en klassisk ring, med "stooor" diamant.
    Förstår om din fästman blir lite sårad, om du nu "byter" ut, genom att sätta dit en sten. Men förstår dig, och tycker att han borde göra det med. Kvinnor har oftast en klar bild, sedan man var liten, om hur såna här saker ska vara, se ut och allt sånt. Men om du köper till en sten nu, så tar det ju längre tid innan ni har pengar till bröllopet? Då skulle jag ju hellre prioritera att gifta mig tidigare med mannen jag älskar, än att ha en ring som ändå ska kompletteras, och "bara" vara ett bihang sen. För det blir ju vigselringen som binder er samman.
    Hur som helst, hoppas ni får det bröllop, med allt som hör till, när ni väl gifter er. Och du, grattis till förlovningen...
    Hoppas att när ni gifter er, ni får det bröllop ni vill ha, med allt som hör till.

Svar på tråden skäms för min förlovningsring