• Airlee

skäms för min förlovningsring

Vad tråkigt att du känner så... min förlovningsring är enkel, smal och var billig för det var vad min man hade råd med då när han studerade. Men jag älskar den. Den passar så otroligt fint i all sin enkelhet tillsammans med vigselringen med flera diamanter. Men mest av allt älskar jag den förstås för att det var den han valde åt mig och friade med.

• Airlee

Anonym (Ts du har rätt) skrev 2009-09-11 01:10:49 följande:

Jag förstår dig helt och fullt Ts, vem vill ha de där fula ringarna. Förundras ständigt över vad pengar och dålig smak kan göra med en. Bara för att nåt är billigt behöver det rent generellt inte betyda att det är sämre .. men när det kommer till en så pass viktig sak som ens förlovning eller vigselring, ja då får man ha större krav än det din man dök upp med. De som inte har några speciella förväntningar på sina ringar behöver inte försvara sig, för er del är det ju inget viktigt och de som menar att de vill ha enkla ringar, ja varsegoda att välja mer smakfulla varianter än ta två betala för en. Men smaken är ju delad som bekant.. Men Ts misströsta inte era ringar kan lätt bytas ut så när ni känner att ni har råd eller vid ett senare tillfälle så det kommer det säkert lösa sig. Din man tänkte nog inte till bara. Hade det hänt mig så skulle jag nog ha sagt till alla att de bara var en tillfällig ring tills jag bestämt vilka jag vill ha. Ringarna måste ju matcha också.
    Ibland är enkelt smakfullt vet du. Less is more.
Svar på tråden skäms för min förlovningsring