Anonym (bling-ring) skrev 2009-09-11 10:03:10 följande:
Jag förstår dig. Jag har 11 små diamanter i min förlovningsring och en större i min vigselring. Båda ringarna är designade och tillverkade bara för mig. Jag skulle inte vilja ha en tonårs-guldfynd-ta-två-betala-för-en-ring, jag är ju vuxen. Förlovnings och vigselringarna ska man ju ha hela livet. Jag tycker att din man ska överraska dig med en sten till förlovningsringen. Han får helt enkelt fatta att det är viktigt för dig. Kanske kan du önska dig det i födelsedagspresent, julklapp eller liknande?
så det är ett kriterie för att det är en seriös "vuxenförlovning" om man har en specialdesignad ring med diamant i. Okej, nu måste jag asgarva. Så då är man inte vuxen om man inte har det??
Tänk om man inte har råd till det då?? Ta ett vanligt svensson-par i kanske 27-30årsåldern. Han är brevbärare, hon jobbar i vården och båda är fastanställda. De vill förlova sig men har inte råd till denna "vuxenring". Vad ska de göra?? Strunta i att förlova sig.
Jag tycker förlovning tillhör vuxenlivet, inte tonårslivet. Ringen spelar mindre roll, det är väl värderingarna och kärleken som är den viktiga?? Och är det värderingar vi pratar så kanske du skulle inväntat lite mer vuxenpoäng innan du tog det klivet??