Inlägg från: Plutteli |Visa alla inlägg
  • Plutteli

skäms för min förlovningsring

Jag har fattat det så hela tiden att förlovningsringen är väldigt enkel i guld eller silver, möjligen vitt guld utan diamanter eller andra ädelstenar, möjligen ett litet mönster av nått slag. Sen själva förlovningsringen skall vara med stenar och den som ska vara påkostad!

Jag hade en helt slät silverring först, men av nån orsak tålde jag den inte så fick en ny av min sambo i julklapp, den var inte alls spec. dyr (gick på runt en tusenlapp har jag för mig) men har ändå fyra små diamanter...en av de finaste ringar jag ägt i mitt tycke! Första förlovningsringen har jag dock i en kedja runt halsen, för där går det bra att ha den av nån anledning...

Jag tycker det är lite fånigt att bli besviken över en förlovningsring på det sättet, bättre att slå på stort på själva bröllopet, och det är ju trots allt innebörden av ringen som betyder nått och inte själva ringen i sig.

Sen att du har så fånig familj är ju lite knepigt, jag skulle nog bara bett dem att knipa käft.

• Plutteli
    Anonym skrev 2009-09-11 10:23:51 följande:
    Nämen oj. Jag har ingen förlovningsring och vigselringen är en slät, enkel vitguldsring. Och ja, billig var den också Det är tradition inom min kultur att ha enkla, släta, "rena" ringar som symboliserar förhoppningen att kärleken ska vara ren och utan krusiduller, en kärlek som inte handlar om pengar eller andra yttre attribut. Det tycker jag är en fin tanke och jag bär min ring med stolthet.
    Det tyckte jag lät jättefint! Lite samma tanke som jag och min sambo har :)
Svar på tråden skäms för min förlovningsring