Inlägg från: Samsmamma |Visa alla inlägg
  • Samsmamma

skäms för min förlovningsring

Inte har du väl förlovnings- eller vigselring för att jämföra med bekantskapskretsen?

Dumma jag, jag trodde det handlade om ett kärleksbevis.

Jag har fått två förlovningsringar, den första kostade 500kr på guldfynd, det var det enda vi hade råd med. Tyvärr blev den oval och riskerade att gå av, så nu ligger den fint i en låda. Det är fortfarande den finaste ringen jag har. Eftersom jag inte kunde ha den så fick jag en ny, lite dyrare denna gång med lite stenar i, men fortfarande minimala stenar och ringen kostade 2500. Det var vad vi hade råd med den gången. Vigselringen är slät.

Skulle aldrig komma påtanken att jämföra mina ringar med någon annans! Mina är ju finast, oavsett, för jag har fått dem från min älskade man och det har ingen annan!

• Samsmamma

förresten har din man valt ut din ring, ska du då gå och ändra på den? Märkligt tycker jag.

• Samsmamma

Anonym (Mee) skrev 2009-09-11 13:32:43 följande:

Hur kan det vara bristande respekt mot sin nya fru?? Han hade ju lika gärna gett fan i att fria till henne lika gärna.. Jag skulle bli så pissed-off om jag fick reda på att min respektive sitter o klagar över en förbannad ring. Han har ju trots allt lagt energi på att gå o köpa en....medan du klagar över att den är ful....... Mäter du hans engagemang och kärlek i en förbannad ring, ta av den o lämna tillbaka den för då är du inte värd varken den eller hans kärlek!!
    Jag håller med dig fullständigt.
  • Samsmamma
    Burberry skrev 2009-09-11 13:41:37 följande:
    Anonym (Mee) skrev 2009-09-11 13:38:26 följande: Va fan har kärlek med en ring att göra? Tycker ni blandar ihop begreppen lite här alla anonyma. Kärlek är väl orsaken till att man förlovar sig, men ringen är ju bara en prydnad man bär som bevis på förlovningen. Att man gillar/ ogillar en viss typ av ring har inget med kärlek att göra, det har bara med ens smak att göra.
    och om ens man har valt ut en ring, ska man då förnedra honom och hans frieri genom att hålla på och köpa till stenar, klaga över att den är billig?

Man väljer ju den man vill leva med, och borde väl veta om han/hon inte har ett visst sätt, då får man leva med det! Min man är inte den mest romantiska så om han gör någonting romantiskt så uppskattar jag det massor, även om jag kanske ksulle önskat mig något annat!

Tycker att det är totalt respektlöst av ts att sitta här och beklaga sig. Hon har fått ett barn ihop med sin man som förmodligen tyckte att det var ett ypperligt tillfälle att fria, mycket romantiskt tycker jag i alla fall. Men neeeej det duger inte för ts ville ha en blaffig diamantring att VISA UPP FÖR VÄNNERNA.
  • Samsmamma

Anonym (bling-ring) skrev 2009-09-11 13:59:11 följande:

Men seriöst, det är ju inte vi med snygga ringar som mäter kärlek i ringen utan ni som tycker att hon är otacksam. Att hon inte gillar ringen har väl för f-n inte med deras kärlek att göra. Det är en ring hon ska ha på sig hela livet. skärp er!
    jag tycker inte att det är fel att ha dyra ringar, men att däremot vara otacksam när ens man valt ut en ring åt en för att den inte är dyr nog, DET är fel. DET är att mäta kärlek i pengar/metall.
Svar på tråden skäms för min förlovningsring