Inlägg från: Burberry |Visa alla inlägg
  • Burberry

skäms för min förlovningsring

Jag förstår dig ts. Ringens utseende är viktig, man skall ju faktist bära den resten av livet.

Jag hade tur, för maken tyckte likadant som mig, att det var självklart med diamantring till förlovningen. Vi valde dock ut dom gemensamt, men jag vet jag hade fått byta ifall han ensam köpt en jag inte gillat. Till vigselring hade jag faktist först tänkt ha slät ring, men ringen köptes i USA där det ansågs helt ok att ha diamanter både i förlovnings- och vigselring.

Och man måste inte ha likadana förlovningsringar, min man har en som halva är röttguld, halva vitguld med en diamant på mitten, medan jag har en klassisk 5 diamantsring - alltså helt olika stilar dessutom. Man ska ha dom ringar man vill, inte vad som är kutym, för det varierar från ort till ort, och mellan olika samhällsklasser som du själv konstaterade.

• Burberry
    Anonym skrev 2009-09-11 13:20:53 följande:
    MÅ jag aldrig bli en sån hagga.....
    Nej, man kan inte bli det man redan är.
  • Burberry
    Anonym skrev 2009-09-11 13:26:15 följande:
    AJDÅ....va synd för din man....
  • Burberry

Anonym (Mee) skrev 2009-09-11 13:38:26 följande:

Men är inte kärleken och det din man gör för dig viktigare än vad du eller dina vänninor tycker om ringen?????
    Va fan har kärlek med en ring att göra? Tycker ni blandar ihop begreppen lite här alla anonyma. Kärlek är väl orsaken till att man förlovar sig, men ringen är ju bara en prydnad man bär som bevis på förlovningen. Att man gillar/ ogillar en viss typ av ring har inget med kärlek att göra, det har bara med ens smak att göra.
  • Burberry
    Anonym skrev 2009-09-11 13:43:03 följande:
    Ännu en som måste påpeka att man är anonym.....alltså haft råd (måste va den billiga ringen) att betala sin anonymitet......
    Jag tycker bara det är fegt att ni sitter här och kritiserar ts och hennes liv utan att stå för det.
  • Burberry
    Anonym skrev 2009-09-11 13:45:08 följande:
    Han kanske inte hade råd med en massa diamanter. Jag kan garantera att detta fruntimmer inte nöjer sig med vilken skit som helst till sin unge med. Det ska säkert vara märkeskläder och dyra barnvagnar, etc. Vad ska släkten eller grannarna sägas annars?!
    Det luktar avundsjuka långa vägar..
  • Burberry
    Anonym skrev 2009-09-11 13:52:24 följande:
    Eller så kan man ju lämna ut sej å sin familj till varenda knäppkök som finns....å få besök om man har otur....ja,det väljer man ju själv.
    Ska jag tolka det som ett hot?
  • Burberry

Anonym (bling-ring) skrev 2009-09-11 14:09:28 följande:
    [citat]
    Hur kommer det sig att det finns en sån utbredd förmaning att alla ska vara så tacksamma hela tiden? /citat]
    Jantelagen existerar ju tyvärr i hög grad här på FL

• Burberry
    Anonym skrev 2009-09-11 14:35:58 följande:
    man ska leva med mannen som valt ringen.....
    förhoppningsvis inte, för det är nog ofta försäljaren som valt ring, många män vågar inte bestämma själv..
  • Burberry
    Anonym skrev 2009-09-11 14:41:16 följande:
    Jaaaaa............men herreguuuuud....tänker du om varenda jäkla karl...att ingen.om dom inte kostat 15.000.......inte har tyckt till själv??? GE DEJ!!!!!!
    På svenska tack? Och vad 15000 har med saken att göra fattar jag inte alls, förklara gärna!
  • Burberry
    Anonym skrev 2009-09-11 14:59:49 följande:
    OCH med detta vill du säga??????Hade min man köpt en ring för 40 ooo så hade jag på allvar dumförklarat karln.....
    Kanske du borde inse att denhär tråden inte passar för dig?
  • Burberry

Anonym (30000) skrev 2009-09-11 14:58:10 följande:

Jag köpte en förlovningsring för 40´000 till min tjej. Hon sa ja som tur var men det var verkligen en chansning. Vi är inte gifta och kommer nog inte gifta oss heller.Men hon får komplimanger för ringen varje dag. Inte alls blingig, bara utsökt. Att köpa begagnad förlovningsring tycker jag är trist, såvida det inte råkar vara en släktring.Och jag är svensk, min tjej med. (om nån undrar)
    Kul att ni som köper ringarna fattar det, det är nästan bara ni som skrivit något som inte klankar ner på ts här. Ironiskt nog så tycker största delen i tråden synd om er, som har en så bortskämd kvinna.. Bra då FL finns som kan upplysa er om det
  • Burberry
    Anonym skrev 2009-09-11 15:01:55 följande:
    Av vilken anledning???HAde ingen aning om att det var du som bestämde vart jag skulle va.....Vart ska jag gå näst??
    Jag fattar bara inte varför du hänger här, när det stör dig så mycket att någon vill ha en fin ring. Jag försöker inte bestämma något, tror bara du skulle må bättre av det.
  • Burberry
    Troll1 skrev 2009-09-11 15:04:51 följande:
    Burberry: Jag förstår faktiskt inte dina inlägg.
    Det kan jag förstå. Jag är bara irriterad över att så många vill få det till att ts är en otacksam överklasstjej, att hon nog borde vara nöjd med det de fått, inte vilja ha något finare. Att hon inte älskar killen om hon inte är nöjd med ringen. Det är det jag irriterar mig på.

Och anonym: samlar ihop sedlarna jag tjänat på att vara korkad
  • Burberry
    Anonym skrev 2009-09-11 15:14:24 följande:
    Jag kan misstänka att detta är trådstartaren....
    Misstänk på du bara! Hade du läst hela tråden eller min pres så skulle du dock veta att jag är lyckligt gift sen flera år tillbaka, börjar vara 10 år sen jag förlovade mig
  • Burberry
    Anonym skrev 2009-09-11 15:18:59 följande:
    TACK...Burberry för anmälningen..........är det så man disskuterar i en tråd??? hahaha
    Jag har inte anmält något, jag föredrar diskutera här öppet.
  • Burberry

Anonym (DÖG!) skrev 2009-09-11 17:33:04 följande:

Använder man ord som "dugde" förtjänar man ingen vackrare förlovningsring än den du fick. Förresten är det väl kutym med en slät guldring vid förlovningen för att sedan fläska på med en diamantförsedd ring vid giftermålet? Glöm alla romantiska amerikanska filmer du sett där fästmannen ska förse sin fästmö med någon imponerande historia med så stor diamant som möjligt bara för att han ska visa hur mycket pengar han kan lyckas göra av med. Lev i verkligheten!
    Men kan man inte istället försöka komma överens om att folks verklighet ser olika ut. Din verklighet är ju inte ts verklighet. Bådas är lika bra, men olika helt enkelt.
  • Burberry
    Stinky skrev 2009-09-12 23:35:05 följande:
    Anonym (hej jante) skrev 2009-09-12 21:47:27 följande:
    Det där jante-kortet är rätt uttjatat, så du kan tagga ned din attityd. Jag har inte sett några inlägg (iofs har jag inte läst alla inlägg) som osar jante-lag. Däremot ser jag inlägg där folk tycker att TS ska komma ned på jorden och inse att en förlovning inte handlar om en ring på fingret, utan är en kärlekshandling. Därför bör inte själva ringen vara viktig.
    Likt förbaskat verkar det vara väldigt viktigt för många här att ts inte ska ha en diamantring FÖR DET HAR DE INTE HELLER, och då är det fel, fel, fel...

Att du inte sett några jantelagsinlägg beror väl dels på att du inte läst hela tråden, dels på att du håller med dem (till viss del åtminstone).
  • Burberry
    Stinky skrev 2009-09-12 23:47:23 följande:
    Jag har visst läst i tråden, men dock inte alla inlägg. Men de inlägg jag läst handlar om grundvärderingen i en förlovning - att det inte handlar om själva ringen, utan om själva kärlekshandlingen. Men vad jag förstår av dig, handlar det om yta.
    Så enligt dig är det bara kärlek om det är en enkel ring? För mig är det skitsamma om man har slät, stenar, ringfri eller tatuerad variant, det som avgör är om man trivs med den eller inte. Och om man trivs med den, det avgör bara man själv, det ska inte andra människor avgöra.
Svar på tråden skäms för min förlovningsring