skäms för min förlovningsring
Ja tänk vad olika man är. Jag vill inte ha någon förlovningsring med diamanter och bling bling, jag vill ha en "ta två betala för en"-ring för det är så en förlovningsring ser ut för mig, om jag sedan gifter mig vill jag ha en likadan till utan stenar på.
Sedan har jag andra ringar med stenar, men just förlovning och giftermålsringarna är för mig släta, hållbara och tidlösa. Sedan tycker jag att det inte passar med två ringar med stenar på samma finger. Trist att ni inte fick mer tid med varandra vid frieriet, förmodligen så tänkte han väl inte på att besökstiden snart var slut, utan han friade på den för honom lyckligaste stunden med dig och bebisen. Det tycker jag var jättegulligt.
Men okej, alla har rätt till sina känslor och du är besviken, men det är nog dags att komma över det och hantera situationen. Jag förutsätter att du talat med din fästman om ringarna, ni får väl göra en överenskommelse. Sedan är det nog dags att ni börjar leva ert liv som ni vill och inte som fina släkten vill.