Inlägg från: JAG är BÄST |Visa alla inlägg
  • JAG är BÄST

skäms för min förlovningsring

Kärleken sitter väl inte i ringen.
    Personligen själv så föredrar jag helt släta ringar (helst vitt guld eller silver, eftersom jag inte passar i "vanligt" guld) för då kan man bättre anpassa vigselringen mer.

Sedan har jag valt att ha min månadssten i ringen iställer för diamant.

• JAG är BÄST
    Fratris skrev 2009-09-13 21:56:30 följande:
    Klart som sjutton att en förlovning handlar om kärlek, det var ju inte direkt frågan här! Hon sa ju att hon var tydlig med vad hon ville ha, men fick något annat. Det är inte direkt en badrumsmatta det handlar om, det handlar om en ring hon ska bära hela livet. Skulle du bli glad över att få nåt du skulle vantrivas med att bära (HELA livet)?Om jag skulle ha älskat släta tunna guldringar (och han vetat om det), och han hade gett mig en stor briljantring skulle jag bli precis lika besviken!
    Jag ser bara förlovning som ett förstadie till giftermålet.
    Den ringen skulle jag lägga mer pengar på. Jag valde mellan 3st ringar ena kostade 10.700:- andra kostade 5500:- å den som nu sitter på mitt finger kostade bara 2500:-

Funderar på att smälta ner den å göra om den likadan då,,men göra den till vitt guld istället. Även förlovningsringen.
  • JAG är BÄST

Anonym (diamonds) skrev 2009-09-14 08:38:23 följande:

JAG är BÄST skrev 2009-09-13 22:29:12 följande:
    Jaha, och vad är det som säger att man inte kan välja en ännu dyrare ring som vigselring vara för att man råkar välja diamanter/den ring man verkligen vill ha som förlovningsring?Min förlovningsring kostar väl ca 6000 i butik i dag medan vigselringen är värderad till strax över 40 000 (den kostade absolut inte så mkt). De passar ihop, har diamanter och ingen av dem var ett andrahandsval.
    Kää! har jag påstått att vigselringen måste vara dyrare än förlovningsringen??
    Nä,jag berättade hur JAG tänker ang förlovning och giftermål.

Vill man ha en svindyr ring som förlovningsring,, FINE kör på det då. Men jag personligen tycker att det ser förkassligt ut om förlovningsringen är dyrare än vigselringen.
  • JAG är BÄST

Anonym (diamonds) skrev 2009-09-14 15:13:24 följande:

Anonym (Vitt guld) skrev 2009-09-14 15:09:06 följande:
    Men snälla någon. 40 000 för en person är säkert lika lite som 4000 är för en annan. All konsumtion är väl mer eller mindre att kasta pengar i sjön. Så länge man är nöjd med sina konsumtionsval och för den delen inte skadar alltför många med dem så vad spelar det för roll?Alla våra 4 ringar kostade ca 35 000 men är värderade till nästan det dubbla.
    HUR i helskotta kan ringar som kostade i inköpspris 35.000:- vara värda idag 40.000:- ????

Ska du lösa in dessa ringar får du inte det du gett!!!
    Guldgrammet ligger i inlösen MINDRE än vad det låg på då du köpte ringarna.
  • JAG är BÄST
    Namnam skrev 2009-09-14 16:56:44 följande:
    Jag tror faktiska att många sparar kanske i år Om man sparar ihop till bröllop varför inte förlovning? Det är ändå en ring som du ska använda varje dag livet ut Men om man är nöjd med sitt boende och inte vill låna till hus så kanske en ring som gör att du mår bra och blir glad av inte är helt fel
    HUR vet du att det är en ring du kommer att använda livet ut?
    Man kan aldrig veta om man kommer att leva med samma man resten av sitt liv.

Å, inte fan skulle jag vilja bära min förlovningsring eller vigselring(som dock mina är rätt vardagliga engelberts ringar),, inte ens på högra handens fingrar.

Jag skulle "lösa" in dom eller smälta ner som å göra någon "egen" ring.
    Men skulle jag lösa in dom å sälja guldet till en guldsmed så får man INTE det gram pris jag gav i affären.
Svar på tråden skäms för min förlovningsring