skäms för min förlovningsring
Guldsmeden kommenterar.
Jo jag är guldsmed och kan vara generell i frågan.
DET VIKTIGA MED EN FÖRLOVNINGSRING ÄR.
:Att du tycker om den och vill bära den oavsett vilken smak du har.........
:Att den tål att användas, tanken är att ringen skall användas varje dag, kantmönster och sådant slits ut snabbt och blir fult.
:Skall man ha stenar så bör det vara en hård en. Allt utom diamant repas om man använder det varje dag. Och en repig sten dör och tappar sin lyster.
Det är det enda som är viktigt, sen om det är järn, platina, brons, silver, rött, vitt, blått, gult, eller purpurfärgat guld. Spelar ingen roll. Man kan har CZ eller diamanter eller vad man vill i. Jag har gjort alla tänkbara varianter.
2 personer kan ha helt olika smak, och därför ogillar jag tanken på att man måste ha matchande ringar. Känns lite som husvagnssemester tycker jag. Likadana träningsoveraller liksom. Man skall själv trivas med ringen.
Köpa 2 för 1. Är det främsta lurendrejeriet. Man betalar egentligen för båda. Bara det att den man betalar för kostar dubbelt så mycket. Verkar funka iaf, men sånt håller jag inte på med.
Tycker att det var bra gjort att köpa en sten och modifiera ringen, inget fel med det. Det är du som skall ha ringen så då får du bestämma hur den skall se ut.
Min sambo fick själv välja diamanten, men jag stod för designen. och våra ringar liknar inte varandras ett dugg. Men vi gillar dom.