Inlägg från: Anonym (Vitt guld) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vitt guld)

skäms för min förlovningsring

Hur mycket betalar folk för en ring egentliggen? Någon sa 40.000? Är det ine att kasta pengar i sjön?

Våra kostade 4000kr/st, 18 karat vitt guld. Kostnaden för vigselringen kommer att ligge på ungefär samma eller under.

Jag är faktist nyfiken på vad ni lagt på era ringar?

• Anonym (Vitt guld)

"Men snälla någon".. Onödig kommentar.
    Jag var inte ute efter att förolämpa, förstår bara inte varför man betalar så mycket för ringarna och blev sedan nyfiken på hur mycket folk egentligen lägger på sina ringar.

Anonym (diamonds) skrev 2009-09-14 15:13:24 följande:

Anonym (Vitt guld) skrev 2009-09-14 15:09:06 följande: Men snälla någon. 40 000 för en person är säkert lika lite som 4000 är för en annan. All konsumtion är väl mer eller mindre att kasta pengar i sjön. Så länge man är nöjd med sina konsumtionsval och för den delen inte skadar alltför många med dem så vad spelar det för roll? Alla våra 4 ringar kostade ca 35 000 men är värderade till nästan det dubbla.
  • Anonym (Vitt guld)

Inte ska du skämmas för det, nej!

Jag sparar väl till helt andra saker.

Namnam skrev 2009-09-14 15:09:42 följande:
    Men om vi har råd och vill ha ska jag skämmas för det Det är ingen som skänkt mig pengar jag har jobbat ihop dem aldeles själv! Tror inte de flesta har det så dåligt här på fl när man läser alla inredning köpahustrådar mm De som tar lån köper saker som det egentligen inte har ekonomin för är ett kapitel försig och då gör det ingen skillnad på teknik bilar hus eller smycken.
  • Anonym (Vitt guld)
    Alltså för mig är det att kasta pengar i sjön och jag menade inte att förolämpa verkligen.. Ber också om ursäkt.

Anonym (diamonds) skrev 2009-09-14 15:21:40 följande:
    Anonym (Vitt guld) skrev 2009-09-14 15:16:47 följande: Och jag tyckte att det var onödigt att skriva "är inte det att kasta pengar i sjön" . Men hursomhelst, förlåt för det och det var inte det viktiga i mitt inlägg och jag hoppas att du kan ha överseende med det.
  • Anonym (Vitt guld)

Alltså jag menar att vi inte på något sätt hade haft råd. :-P

Anonym (Vitt guld) skrev 2009-09-14 15:27:35 följande:

Alltså för mig är det att kasta pengar i sjön och jag menade inte att förolämpa verkligen.. Ber också om ursäkt. Anonym (diamonds) skrev 2009-09-14 15:21:40 följande:
  • Anonym (Vitt guld)

Jag och min sambo tänker nog ganska mycket på hur mycket vi ska lägga pengar i vårt hem.

Och ingenting på avbetalning!

Namnam skrev 2009-09-14 15:24:14 följande:
    Både ja och nej Guld/platina och diamanter kan liknas med en invistering/säkerhet som alltid kan pantas eller säljas vid behov av pengar. Vad du lägger dina pengar på beror helt på vilka intressen du har kläder bilar elektronik mm Vet flera som har kommit med "kasta pengar i sjön" komentarer när de själva köpt en hemmabio för 40på avbetalning, det tycker jag är "kasta pengar i sjön"
Svar på tråden skäms för min förlovningsring