• Namnam

skäms för min förlovningsring

DU SKA ABSOLUT SÄTTA I EN FET DIAMANT OM DET ÄR VAD DU VILL HA!

Visst kärleken sitter inte i ringen varken den är en fet dyr eller billig skit!!

Men ringar ser jag som ett "plagg" som man använder varje dag och då ska ddet vara något som man gillar och vill ha varje dag
    .

Jag tycker att man kan jämföra det med att man tex ska köpa en väska eller ett par skor som du ska använda varje dag i många år framåt, vem skulle då vilja går runt i ett par skor som de tycker är fula bara för att?{#lang_emotions_undecided}

Kärleken och samhörigheten sitter i hjärtat så varför ska man skämmas för att man vill ha en fet dyr ring, gör det någon bättre och mer kär för att man har en billig skit ring?

• Namnam
    Nielsen88 skrev 2009-09-12 20:42:44 följande:
    Men är du helt seriös TS? Du skäms för en förlovningsring du fick av din fästman när det finast av allt precis kommit till jorden? Visst man kan tycka att en ring är mindre fin, men du ska då inte skämmas för den! Då skäms du automatiskt för ert förhållande också. Och sen när mäter man kärlek i hur många stenar man har i sin ring? Eller hur frieriet gick till? Tycker att hans frieri va jävligt fint gjort. Och sen att du tar upp det med han är verkligen o trycka ner han! Köp en egen diamant ring om du nu så gärna vill ha en!
    Om din partner gav dig ett par skor som du tycker är skitfula skulle du använda dem dagligen då bara för att du fått dem av din partner?

Och om inte betyder det då att du inte älskar din partner eller skäms för denne???
  • Namnam
    Stinky skrev 2009-09-12 20:52:30 följande:
    Du jämför en förlovningsring -en kärlekssymbol - med skor?
    Japp presis

Nej jag jämför det med ett plagg som hon förhoppningsvis ska bära dagligen i 40-50år.

Då tycker jag det inte det finns någon anledning att skämmas för att man inte känner sig nöjd med ringen.

Det är faktiskt bara ringen ett ting hon inte är nöjd med inte mannen, om det varit så skulle hon nog inte skaffat barn med denna.
  • Namnam
    Stinky skrev 2009-09-12 20:56:01 följande:
    Bite me skrev 2009-09-12 20:53:48 följande: Och jag tycker liknelsen var lika med kattskit.
    Varför?

Folk vill tex ha fina kläder och ett fint hem som de trivs i, är det lika dumt som något du bär på handen varje dag?
  • Namnam
    Stinky skrev 2009-09-12 21:04:43 följande:
    På vilket sätt är en slät ring fult, menar du? Kan kombineras oändligt.
    Var har jag skrivit att det är fult?
  • Namnam
    Stinky skrev 2009-09-12 21:08:35 följande:
    Du sitter och jämför med skitfula skor, så jag gjorde ett antagande.
    Jag menar självklart att din partner har köpt dig att par skor som DU tycker är skitfula.

Tror inte ens partner köper något som denne tycker är skitfult och sedan vill att man ska bära det{#lang_emotions_undecided}
  • Namnam
    Stinky skrev 2009-09-12 21:16:18 följande:
    Anonym (hemskt) skrev 2009-09-12 21:13:13 följande: Verkligheten blir inte alltid som man drömt om.
    Nä men ibland i den grå vardagen behöver bland städ tvätt och blöjor behöver man lite guldkant

Gör inte du det, eller unnar du inte dig själv det?
  • Namnam

"Men en slät ring är inte fult. Den är slät, tråkig, men har oändliga kombinationsmöjligheter."

Men det kanske är massor med år innan den kombinationen kommer, ska man behöva vara "halvnöjd" den tiden om man har råd att göra något åt det?

Och om ens smak är att ha bling i båda varför ska man nöjja sig med bara ena "bara för att"?

• Namnam
    Anonym (me) skrev 2009-09-12 21:51:15 följande:
    Det är tanken som räknas brukar det ju heta. Det viktigaste är väl att ni får ett långt, härligt äktenskap, eller hur? Ringen är en piss i havet. Materiella ting. Själv hade jag varit glad om min sambo någonsin ens visade minsta lust att förlova sig/gifta sig med mig.
    Visst är det bara ett materielt ting men det ska bäras mycke och länge.

Tror inte att mannen blir glad om man inte använder det materiella tinget för det inte är ens smak.

Hoppas att din sambo "kommer på bättre tankar" snarast
  • Namnam

Förlåt OT men....
    Om man inte gillar/är nöjd med modellen på ringen mannen valt till frieriet är man generellt inte nöjd med mannen ifråga då eller är det bara i det här fallet?

• Namnam
    Konfliktnolla skrev 2009-09-14 14:28:51 följande:
    Alla har sin egen budget. Finns inga fördomar för det. Man tycker det är olika viktigt vilket framgår tydligt av tråden. En del sparar länge, en del tar lån, en del tycker det räcker med 100 kronor och vissa skulle inte nöja sig med något under 5ct. Alla är väldigt olika. Vilket jag tycker är suveränt. :)
    NO!
    I landet lagom har alla en lagom ring till lagomt pris och stackars den som vågar eller vill sticka ut{#lang_emotions_demon}

• Namnam
    Anonym (ut) skrev 2009-09-14 14:38:44 följande:
    Nej gud nej.. Min kille får väl ut 20000/månad å jag förväntar mig en ring på minst 100 000!! Jag vill fan inte va lagom. Han borde beräknat att vi skulle förlova oss nu och börjat spara för flera år sen eller tagit ett smslån som skuldsätter oss. Och fria på bb det går fetbort.. Borde varit påkostat som fan det är ju det som räknas
    Alla vet att kärleken sitter i ringen och hur mycket den kostat PUNKT

Eller var det kanske tvärt om att

Ju billigare ring destå mer sann är kärleken{#lang_emotions_undecided}

Snälla kan någon hjälpa mig för det kan absolut inte vara så att kärleken är stor ärlig och sann och man vill ha en ring med en stor vacker diamant samtidigt ELLER
  • Namnam
    Anonym (ut) skrev 2009-09-14 15:02:24 följande:
    Jo! Absolut ska du ha en svindyr ring(767). Bra att ni har råd då de flesta här på fl är arbetslösa. Sjukskrivna eller förtidspansionerade.. Men som sagt jättebra att ni har god ekonomi!
    Men om vi har råd och vill ha ska jag skämmas för det
    Det är ingen som skänkt mig pengar jag har jobbat ihop dem aldeles själv!

Tror inte de flesta har det så dåligt här på fl när man läser alla inredning köpahustrådar mm

De som tar lån köper saker som det egentligen inte har ekonomin för är ett kapitel försig och då gör det ingen skillnad på teknik bilar hus eller smycken.
  • Namnam
    Anonym (Vitt guld) skrev 2009-09-14 15:09:06 följande:
    Hur mycket betalar folk för en ring egentliggen? Någon sa 40.000? Är det ine att kasta pengar i sjön? Våra kostade 4000kr/st, 18 karat vitt guld. Kostnaden för vigselringen kommer att ligge på ungefär samma eller under. Jag är faktist nyfiken på vad ni lagt på era ringar?
    Både ja och nej

Guld/platina och diamanter kan liknas med en invistering/säkerhet som alltid kan pantas eller säljas vid behov av pengar.

Vad du lägger dina pengar på beror helt på vilka intressen du har kläder bilar elektronik mm

Vet flera som har kommit med "kasta pengar i sjön" komentarer när de själva köpt en hemmabio för 40på avbetalning, det tycker jag är "kasta pengar i sjön"
  • Namnam
    såffan skrev 2009-09-14 15:21:25 följande:
    Anonym (hemskt) skrev 2009-09-10 22:13:58 följande: du är medveten om att den typiska förlovningsringen i sverige är en slät guldring va?
    Den tiden tror jag snart är förbi om den inte redan är.

Det är inte bara att fler vill ha diamanter stora som små i sina ringar, fler köper också ringar i titan och stål och det är inte "släta guld ringar"
  • Namnam
    Anonym (ut) skrev 2009-09-14 16:50:08 följande:
    Anonym (Vitt guld) skrev 2009-09-14 15:29:09 följande: Låter vettigt tycker jag. De flesta kan väl ta ett stort lån till en ring trots man är en vanlig "fattiglapp". Men jag föredrar att låna till huset.
    Jag tror faktiska att många sparar kanske i år
    Om man sparar ihop till bröllop varför inte förlovning?
    Det är ändå en ring som du ska använda varje dag livet ut

Men om man är nöjd med sitt boende och inte vill låna till hus så kanske en ring som gör att du mår bra och blir glad av inte är helt fel
Svar på tråden skäms för min förlovningsring