Inlägg från: Anonym (diamonds) |Visa alla inlägg
  • Anonym (diamonds)

skäms för min förlovningsring

elinasteen skrev 2009-09-12 16:01:59 följande:
    det är väl för fan ingen som har diamantring vid förlovning? "alla" har väl släta ringar vid förlovning och sen utökar? som andra säger, det kommer väl vid vigseln. Vi har ganska enkla men tjocka fina SILVERringar, vilket irriterar många, men vi gillar silver bättre än guld. vi är "endast" gifta, ingen tråkig förlovning här inte;)
    Om du verkligen tror att det är så ovanligt så rekommenderar jag dig att ta en titt på FL's systersajt-Bröllopstorget... Skulle snarast säga att det verkar rätt ovanligt att man fortf. vill ha slät förlovningsring.
  • Anonym (diamonds)

Anonym (Anna) skrev 2009-09-12 20:53:00 följande:

Anonym (diamonds) skrev 2009-09-12 18:15:43 följande: Hela bröllopstorget är ju fullt av bridezillas med starka USA influenser och som ska ha allt på ett visst sätt så det är inte konstigt att släta ringar ses som någonting som katten släpat in = inte fint nog där. Lika lite som FL medlemmar visar hur Sveriges föräldrar är (du hittar inte amningshysteriska, AP, AW, präktighetsberoende föräldrar i den utsträcknigen IRL) lika lite beskriver Bröllopstorget medlemmar alla de som gifter sig
    Nej, såklart att det inte beskriver hela Sverige. Dock kan jag lova dig att det finns oändligt mkt mer budgetbröllopstips än vad det finns bridezillas på BT.
  • Anonym (diamonds)

JAG är BÄST skrev 2009-09-13 22:29:12 följande:

Jag ser bara förlovning som ett förstadie till giftermålet. Den ringen skulle jag lägga mer pengar på. Jag valde mellan 3st ringar ena kostade 10.700:- andra kostade 5500:- å den som nu sitter på mitt finger kostade bara 2500:- Funderar på att smälta ner den å göra om den likadan då,,men göra den till vitt guld istället. Även förlovningsringen.
    Jaha, och vad är det som säger att man inte kan välja en ännu dyrare ring som vigselring vara för att man råkar välja diamanter/den ring man verkligen vill ha som förlovningsring?

Min förlovningsring kostar väl ca 6000 i butik i dag medan vigselringen är värderad till strax över 40 000 (den kostade absolut inte så mkt). De passar ihop, har diamanter och ingen av dem var ett andrahandsval.
  • Anonym (diamonds)
    Stinky skrev 2009-09-13 21:38:08 följande:
    Welcome to Sweden!
    Välkommen till att Sverige inte längre är ett superhomogent samhälle där alla måste göra lika för att inte bli utstötta. Leve valfriheten och leve dem som vågar stå för att de vill ha något annat än vad den f.d. normen föreskriver. Även om det bara gäller ngt så banalt som en ring.

Jag lovar dig TS- om du hade vänt på din fråga och sagt att du ville ha en slät ring så hade flera säkert hjälpt dig med att säga till din fästman att det minsann är svensk sed med slät ring och att din fästman borde ha förstått det. Då hade nog "kärlekshandlingen" varit rätt underordnad...
  • Anonym (diamonds)

Anonym (ut) skrev 2009-09-14 14:20:44 följande:

Lite förvånad över att vanliga svenssons verkar köpa ringar för tio-tusentals kronor Jag menar jag å min kille har vanliga löner å handlar prylar därefter.. Min förlovningsring kostade 2700 och det är verkligen inget jag ser som "billigt".. Kan tänka mig max det dubbla för en vigselring.. Som sagt mycket märkligt det här..Tar folk lån för att kunna köpa ring eller ni som skriver härkanske är högavlönade vad vet jag..
    Nej, vi var studenter när vi gifte oss och nej, vi tog inte lån. Och ja, vi är nu/kommer att bli högavlönade.
  • Anonym (diamonds)

Anonym (Vitt guld) skrev 2009-09-14 15:09:06 följande:

Hur mycket betalar folk för en ring egentliggen? Någon sa 40.000? Är det ine att kasta pengar i sjön? Våra kostade 4000kr/st, 18 karat vitt guld. Kostnaden för vigselringen kommer att ligge på ungefär samma eller under. Jag är faktist nyfiken på vad ni lagt på era ringar?
    Men snälla någon. 40 000 för en person är säkert lika lite som 4000 är för en annan.

All konsumtion är väl mer eller mindre att kasta pengar i sjön. Så länge man är nöjd med sina konsumtionsval och för den delen inte skadar alltför många med dem så vad spelar det för roll?

Alla våra 4 ringar kostade ca 35 000 men är värderade till nästan det dubbla.
  • Anonym (diamonds)

Anonym (Vitt guld) skrev 2009-09-14 15:16:47 följande:

"Men snälla någon".. Onödig kommentar. Jag var inte ute efter att förolämpa, förstår bara inte varför man betalar så mycket för ringarna och blev sedan nyfiken på hur mycket folk egentligen lägger på sina ringar. Anonym (diamonds) skrev 2009-09-14 15:13:24 följande:
    Och jag tyckte att det var onödigt att skriva "är inte det att kasta pengar i sjön" . Men hursomhelst, förlåt för det och det var inte det viktiga i mitt inlägg och jag hoppas att du kan ha överseende med det.
  • Anonym (diamonds)
    såffan skrev 2009-09-14 15:21:25 följande:
    Anonym (hemskt) skrev 2009-09-10 22:13:58 följande: du är medveten om att den typiska förlovningsringen i sverige är en slät guldring va?
    När då? Min uppfattning är att den trenden verkligen är på nedgång... (baserat på att det idag faktiskt finns ett stort utbud av alla möjliga slags förlovningsringar och inte alltför många av dessa är helt släta).
  • Anonym (diamonds)

december bebis skrev 2009-09-14 17:07:42 följande:

Hellre än billig ring från någon jag verkligen älskar och som älskar mig än en dyr ring från någon där det inte finns någon kärlek...
    Fast helst en dyr ring (för att jag gillar den modellen) från en person som verkligen älskar mig och som jag älskar!
  • Anonym (diamonds)
    FOA skrev 2009-09-14 23:05:27 följande:
    Tror det är försäkringsvärdet det handlar om...
    Ja, självklart är det det, tack!

Vi gjorde en bra deal på diamanterna och handlade mkt hos en och samma guldsmed. Köpte diamanterna separat för mindre än halva priset av vad de kostar om man köper dem av en guldsmed i Sverige .

Och sedan så köpte vi inte alla ringarna när guldet stod som högst nu i våras .

Sedan vet jag inte var JAG är BÄST fick det ifrån att 35' ringarna var värda 40', om jag skrev så så måste jag ha skrivit fel. 65-70' är värdet.
  • Anonym (diamonds)

Anonym (blingalong) skrev 2009-09-15 07:36:59 följande:

anonym: Du kan förbli tyst i mitt fall för jag betalade mitt bling själv. Bra kvinna reder sig själv och en dålig är inte värd att hjälpa!
    Ja, och jag betalade minst hälften och tjänar mer än min man.
Svar på tråden skäms för min förlovningsring