Inlägg från: Anonym (bling-ring) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bling-ring)

skäms för min förlovningsring

Jag förstår dig.
    Jag har 11 små diamanter i min förlovningsring och en större i min vigselring. Båda ringarna är designade och tillverkade bara för mig.

Jag skulle inte vilja ha en tonårs-guldfynd-ta-två-betala-för-en-ring, jag är ju vuxen. Förlovnings och vigselringarna ska man ju ha hela livet.
    Jag tycker att din man ska överraska dig med en sten till förlovningsringen. Han får helt enkelt fatta att det är viktigt för dig.
    Kanske kan du önska dig det i födelsedagspresent, julklapp eller liknande?

• Anonym (bling-ring)
    konkelbär skrev 2009-09-11 10:06:25 följande:
    Anonym (bling-ring) skrev 2009-09-11 10:03:10 följande: Men ska man verkligen gifta sig om ringen är det centrala? Var är kärleken?
    Hur läste du ut det ur mitt inlägg? Att ringen är det centrala?
    Men visst ringen är viktig för den ska man ju ha på sig varje dag resten av livet. Den måste ju passa en själv.
    Om du läser TS inlägg så inser du nog att den ringen hon fick inte passade henne och en del i besvikelsen är nog att hon känner att hennes sambo borde ha vetat det.

Trollet Ludenben skrev 2009-09-11 10:11:05 följande:
    så det är ett kriterie för att det är en seriös "vuxenförlovning" om man har en specialdesignad ring med diamant i. Okej, nu måste jag asgarva. Så då är man inte vuxen om man inte har det?? Tänk om man inte har råd till det då?? Ta ett vanligt svensson-par i kanske 27-30årsåldern. Han är brevbärare, hon jobbar i vården och båda är fastanställda. De vill förlova sig men har inte råd till denna "vuxenring". Vad ska de göra?? Strunta i att förlova sig. Jag tycker förlovning tillhör vuxenlivet, inte tonårslivet. Ringen spelar mindre roll, det är väl värderingarna och kärleken som är den viktiga?? Och är det värderingar vi pratar så kanske du skulle inväntat lite mer vuxenpoäng innan du tog det klivet??
    Som sagt, ringen ska man ha varje dag resten av livet och för de allra flesta är inte frieri och förlovning ett spontanbeslut som tas över dagen och det finns många fina prisvärda ringar om man letar lite utanför guldfynd.
    Det är lång avskrivningstid på en ring så lite tycker jag att den kan få kosta ;)

Nej jag sa inte att man var tvungen att ha en superdyr designerring för att det ska vara en seriös vuxenförlovning, inte heller att alla släta ringar är tonårsringar. Men en dussinring köp-två-betala-för-en känns för mig som just en tonårsring (ni om har såna och är nöjda med det, fint för er! smaken är som baken. Det är inte meningen att trampa på några tår även om jag inser att jag gör det. Ni får ta det som mina personliga åsikter ang ring till mig själv. Vad andra har spelar mindre roll bara de är nöjda).
    Jag vet inte vilken generation du, Trollet Ludenben, är men när jag var tonåring (är runt 30 nu) så var det många som förlovade sig och jag kan tänka mig att TS har samma erfarenheter som jag *gissar*
    Och om jag ska fortsätta gissa så tror jag att TS har rätt så bra koll på vad hennes sambo har råd med.

och vad vet du om mina värderingar? nu är det jag som måste asgarva.
  • Anonym (bling-ring)
    deärjagdinpapa skrev 2009-09-11 13:01:24 följande:
    Ditt problem är ju att du mäter kärlek i metall. Jag vill inte vara elak men jag tycker du är jävligt ytlig och oäkta. Din kärlek till din man mäts förihelvete inte med diamanter och guld, de är din vilja att andra ska kunna mäta eran kärlek som får dig att vara missnöjd eller så finns det bara bling bling kärlek i erat liv och då är de.....
    Men seriöst, det är ju inte vi med snygga ringar som mäter kärlek i ringen utan ni som tycker att hon är otacksam. Att hon inte gillar ringen har väl för f-n inte med deras kärlek att göra. Det är en ring hon ska ha på sig hela livet.

skärp er!
  • Anonym (bling-ring)

Hur kommer det sig att det finns en sån utbredd förmaning att alla ska vara så tacksamma hela tiden?
    Man kan vara lycklig, glad, kär, känna sig älskad, nöjd, förväntansfull, osv
    men man behöver faktiskt inte vara tacksam för att någon friar.

CK82 skrev 2009-09-11 13:53:12 följande:
    Har bara skummat igenom tråden och många skriver "jag vill inte ha en dyr ring utan en man som älskar mej" och liknande... Jag har en dyr ring och en man som älskar mej! Jag tycker att en man bör veta vilken typ av ring hans blivande fru vill ha- sen om den är dyr eller inte är väl en sak men man bör iaf få den ring man vill ha!
    håller med till 100%
  • Anonym (bling-ring)
    Anonym skrev 2009-09-11 14:00:45 följande:
    OCH...då kunde hon väl gjort klart för mannen va som skulle duga åt frun...... Om man ska lägga ner så mycket energi på en förbannad ring...så ska hon va tacksam om hon har samma ring å karl i hela sitt liv......
    Det är ju just det som är problemet. Han borde känna henne nog för att veta vad hon vill ha för ring.
    Dessutom så har han ju köpt ringar till henne förut så hur hon reagerade på dem borde väl ge en fingervisning.

Och igen "tacksam". Hon förtjänar kanske en ring hon gillar och sin sambos ömsesidiga kärlek hela livet. Är det något att vara tacksam över. att man får vad man förtjänar? Lycklig - absolut. tacksam- näe

förbannad ring? det är hennes förlovningsring vi pratar om.
  • Anonym (bling-ring)

Är det verkligen så svårt att förstå att man vill ha en ring som man gillar och som passar en (dvs att det eg inte handlar om priset)?

• Anonym (bling-ring)

Läste om TS och hittade en passage som många i den här tråden borde läsa:

Anonym (hemskt) skrev 2009-09-10 22:07:42 följande:

* Jag är missnöjd med min ring pga att jag vart väldigt tydlig med vad jag ville ha men fick något helt annat. Och givetvis skulle jag inte velat ha en ring som skulle skuldsätta oss eller kostat en förmögenhet.
  • Anonym (bling-ring)
    Anonym skrev 2009-09-11 14:39:56 följande:
    Ja...det var jäkligt dumt...för det lät som att den man med DYRAST ring vinner....
    Då har du inte läst speciellt noga eller misslyckats totalt med läsförståelsen.
  • Anonym (bling-ring)
    evaparadiset skrev 2009-09-11 17:42:04 följande:
    Jag har lite svårt att sätta mig in i din situation då jag tvärt emot dig INTE vill ha bling-bling. Vi har breda "sagan om ringen" ringar båda två och dessutom två var då vi valde samma ringar till vigselringar och min man ville, tvärt emot vad traditionen bjuder, också ha en vigselring, han menar på att annars syns det ju inte att han är gift utan han ser "bara" förlovad ut. Så nu har vi två, släta, breda ringar var, utan minsta sten. Men om du talar med din man om ringen så kan ni ju säkert "uppgradera" din så fort ekonomin tillåter det. Min svägerska har breddat sin förlovningsring och designat om vigselringen helt (behållit stenen) och är nu jättenöjd med sina ringar. Hennes make har behållit sin "dussin"-ring och gillar sin skarpt. Alla nöjda och glada.
    Det är väl bara att du tänker dig att istället för din "sagan om ringen"-ring du gillar så fick du en stor blaffig rosa diamantring. :)

och som jag förstår det så var inte valet av ring för att de inte hade råd med någon annan.
    Anonym skrev 2009-09-11 15:16:18 följande:
    SÅ PATETISKT.......... Skulle kvinnan i fråga vara värd mer pga en ring...så kan inte din va mycket för världen. Äckligt......handlar definitivt inte om avundsjuka...jag ser INGEN kärlek i det du skriver....
    surt sa räven

Anonym (Nöjd!) skrev 2009-09-11 15:18:04 följande:
    Till de som tycker TS är bortskämd och borde vara nöjd, tänk er in i följande: Ni planerar bröllop med er fästman och du har pratat om hur du längtar efter att skrida ner för gången med honom i en härlig vit långklänning med slöja. Och så en dag kommer han hem och säger "Älskling, jag har hittad de perfekta bröllopskläderna åt dig!" Och drar fram en vit byxdress han köpt, inte ful på något sätt, men dock byxor och kavaj. Hade ni blivit själaglada över byxdressen och att "er älskling tänkt på er"? Hade ni fyllts av tacksamhet varje gång ni stolt visar upp bröllopskorten där ni posar i den byxdress er omtänksamma man köpt åt er? Eller hade ni velat säga, "Vad rart av dig älskling, men jag vill gärna ha en klänning."?
    hahahaha *applåderar*

Och skulle ni få toalettborstar i morgongåva skulle ni vara tacksamma.
  • Anonym (bling-ring)

Men ni lyssnar ju inte på TS.

Det handlar inte om pengarna. Hon mäter inte kärlek i pengar så som ni helt empatilöst försöker få det till.
    Det handlar om mer om tid och engagemang, att hon vill känna att hennes man lyssnat, bryr sig och känner henne. Vilket han säkert i alla andra situationer gör (det vet jag ingenting om och försöker inte antyda någonting).

Läs TS förklaring igen så kanske ni förstår, många verkar ha missat den:

Anonym (hemskt) skrev 2009-09-12 00:37:15 följande:

Har varken tid eller ork att svara på alla inlägg, men de flesta tycker att jag ska skämmas och är bortskämd alt. inte värd någon ring alls... Men min största besvikelse ligger mest bakom att han tog den enkla vägen. Visst kan ett frieri på BB vara romantiskt, men han engagerade sig inte för att få stanna kvar eller fira det på något sätt med mig. Tog inte reda på fakta om eller hur länge han kunde stanna etc. Inte ens fira det på något sätt efter bb vistelsen. Han var medveten om vilken typ utav ring jag önskat mig, vi ligger inte i sjön ekonomiskt - men inte heller ekonomiskt oberoende. Jag önskade mig ingen värstingring som skulle kunnat ruinera oss, men med en ynka sten som glittra hade gjort mig nöjd med ringen. Det är ju ändå jag som ska ha den på fingret varje dag år efter år efter år. Okej för att det kan vara en viss standard att ha en slät ring, men det betyder inte att man Ska ha det. Att jag skämms för min ring beror till största del att den inte faller mig i smak. Sen att jag jämför mig med bekanta i min omgivning är väl inte helt patetiskt, vem jämför sig inte med andra för jämnan? Man följer mode och trender, köper märkeskläder, flyttar till "rätt" område osv. Det är full naturligt att man gör väl i livet med en knuff från omvärlden. Är det något att skämmas över?
    Nej det är ingenting att skämmas över.

TS är varken otacksam, girig, ytlig, matrealist eller något av alla de andra nedvärderande orden ni slänger efter henne. Är det någon som borde skämmas så är det ni.

Jag hoppas att det blir jättefint med den nya stenen och att TS man överaskar henne med två till snart, att sätta på varsin sida om den ts köpte åt sig själv.
Svar på tråden skäms för min förlovningsring