konkelbär skrev 2009-09-11 10:06:25 följande:
Anonym (bling-ring) skrev 2009-09-11 10:03:10 följande: Men ska man verkligen gifta sig om ringen är det centrala? Var är kärleken?
Hur läste du ut det ur mitt inlägg? Att ringen är det centrala?
Men visst ringen är viktig för den ska man ju ha på sig varje dag resten av livet. Den måste ju passa en själv.
Om du läser TS inlägg så inser du nog att den ringen hon fick inte passade henne och en del i besvikelsen är nog att hon känner att hennes sambo borde ha vetat det.
Trollet Ludenben skrev 2009-09-11 10:11:05 följande:
så det är ett kriterie för att det är en seriös "vuxenförlovning" om man har en specialdesignad ring med diamant i. Okej, nu måste jag asgarva. Så då är man inte vuxen om man inte har det?? Tänk om man inte har råd till det då?? Ta ett vanligt svensson-par i kanske 27-30årsåldern. Han är brevbärare, hon jobbar i vården och båda är fastanställda. De vill förlova sig men har inte råd till denna "vuxenring". Vad ska de göra?? Strunta i att förlova sig. Jag tycker förlovning tillhör vuxenlivet, inte tonårslivet. Ringen spelar mindre roll, det är väl värderingarna och kärleken som är den viktiga?? Och är det värderingar vi pratar så kanske du skulle inväntat lite mer vuxenpoäng innan du tog det klivet??
Som sagt, ringen ska man ha varje dag resten av livet och för de allra flesta är inte frieri och förlovning ett spontanbeslut som tas över dagen och det finns många fina prisvärda ringar om man letar lite utanför guldfynd.
Det är lång avskrivningstid på en ring så lite tycker jag att den kan få kosta ;)
Nej jag sa inte att man var tvungen att ha en superdyr designerring för att det ska vara en seriös vuxenförlovning, inte heller att alla släta ringar är tonårsringar. Men en dussinring köp-två-betala-för-en känns för mig som just en tonårsring (ni om har såna och är nöjda med det, fint för er! smaken är som baken. Det är inte meningen att trampa på några tår även om jag inser att jag gör det. Ni får ta det som mina personliga åsikter ang ring till mig själv. Vad andra har spelar mindre roll bara de är nöjda).
Jag vet inte vilken generation du, Trollet Ludenben, är men när jag var tonåring (är runt 30 nu) så var det många som förlovade sig och jag kan tänka mig att TS har samma erfarenheter som jag *gissar*
Och om jag ska fortsätta gissa så tror jag att TS har rätt så bra koll på vad hennes sambo har råd med.
och vad vet du om mina värderingar? nu är det jag som måste asgarva.