skäms för min förlovningsring
Jag tycker att ert resonemang kring "fel ring", "förväntningar av familj och vänner" osv är ren idioti! Nu har jag inte suttit och tragglat igenom alla 80 sidor men slutsatsen av denna sida är ju faktiskt att ingå äktenskap är något mellan 2 människor som älskar varandra. Inget materialistiskt alls, det är bara handeln som har skapat en totalt, förvrängd, konsumtion kring det hela!!! Detsamma med alla hjärtans dag, mor- och farsdagar. Att dina vänner "visar upp sina ringar" är ännu en anledning till handeln ler varje gång någon slår till på en dyr diamantring i affären. Då blir det ett ännu större fokus på vad för typ av ring man har, alltså vad man har konsumerat.
Din fästman ville nog på det sätt han ansåg vara fint fria till dig då han älskar dig. Det är saker du borde ta vara på, inte vilken ring du fick på fingret. Ringen symboliserar eran kärlek till varandra oavsett om den kostar 2 000 eller 20 000 kronor. Ni hade just fått ett underbart barn tillsammans, något som återigen symboliserar eran kärlek mellan varandra och inte hur mycket ni vill konsumera för att mätta handeln och gapiga munnar bland era nära och kära.